Slechter in taal + bang voor hersentumor

Hoi, ik heb het afgelopen anderhalf jaar een pittig jaar achter de rug wat betreft mentale klachten. Nu merk ik al een tijd dat mijn taalvaardigheden erg achteruit is gegaan (ik kom niet uit woorden, haal vaak verleden en tegenwoordige tijd door elkaar). En nu heb ik de afgelopen paar dagen ook last van af en toe hoofdpijn. Nu is mijn vraag of deze klachten kunnen komen doordat ik dus een pittig jaar achter de rug heb, en het dus door mentale klachten komen of dat het toch iets anders is bijvoorbeeld een hersentumor.

Waarom ik nog meer bang ben voor een hersentumor is omdat ik afgelopen zondag pijn had aan mijn rechterborst. Ik ging toen voelen en wanneer ik sta, voel ik een pijnlijk bobbeltje en als ik lig voel ik een pijnlijke verdikking/schijf. Nu ben ik dus bang dat mijn ‘mogelijk’ hersentumor is uitgezaaid naar borstkanker.

Ik ben gister voor mijn borst naar de huisarts gegaan en ze heeft gezegd dat ze denkt dat het klierweefsel is (ik weet niet hoe mijn borst normaal aanvoelt aangezien ik nooit borstzelfonderzoek doe), en dat mijn pijn komt door hormonen. Ze heeft me voor de zekerheid wel doorgestuurd om een echo te laten maken (dat is het protocol).

Ik wil er ook even bij melden dat ik een paar jaar geleden ook heel erg kampte met hypochondrie en dat ik bang was om kanker te hebben (wat uiteindelijk niet zo bleek te zijn).

Reageren

Ook ben ik de afgelopen maanden vaak moe en heb ik concentratieproblemen. Maar ook dit kan komen door mentale klachten lijkt mij? Wel sik ik al ongeveer een jaar medicijnen voor mijn mentale problemen.

Reageren

Ps: het is bijna altijd alleen maar mentale moeheid.

Reageren

Hoi,

Ik weet niet wat jij voor medicatie gebruikt voor jou mentale klachten.

Maar wat je beschrijft, had ik als bijwerkingen van anti depressiva.

Reageren

Hoi Suzan, ik gebruik fluoxetine (40 mg) en risperidon (1 mg).

Reageren

Heb je het ook bij je huisarts aangegeven dat je deze klachten hebt? ( of bij degene die de medicatie heeft voorgeschreven,als dat een andere behandelaar is geweest).
    Dat zou ik in elk geval wel even doen en vragen of het,naast de stress die je al hebt, een bijwerking kan zijn.
    Misschien moet je medicatie een beetje aangepast of veranderd worden.
    Je klachten passen bij stress,maar kunnen ook bijwerkingen zijn. Of een combinatie van beide.

Reageren

Hoi Suzan, bedankt voor je reactie! Ik heb het gister niet met de huisarts besproken omdat ik er toen nog niet zoveel over na dacht. Verder had ik wel aangegeven dat ik me de laatste paar maanden af en toe moe voel maar de andere dingen heb ik niet besproken.

Reageren

Hoi,

Ik zou het toch even aangeven.
    En misschien ook een bloedonderzoek vragen,ivm de vermoeidheid.
    Mijn huisarts raadt dat wel aan om ieder half jaar te doen bij langdurig medicijn gebruik,omdat medicatie belastend is voor de lever,wat vermoeidheids klachten kan geven en sommige medicijnen zorgen er voor dat niet alle vitamines even goed worden opgenomen.
    Wat ook klachten kan geven.

Reageren

Ik moest een paar weken geleden mn bloed laten prikken om inderdaad te kijken of mijn medicatie goed aanslaat. Er zijn toen geen bijzonderheden gevonden in mn bloed.

Ik ga wel even opzoek naar het telefoonnummer/e-mailadres van degene die mijn medicatie doet.

Reageren

Zou het trouwens ook kunnen dat ik moe word door het gewieg van de trein? Ik merk namelijk vooral dat ik moe ben/word als ik in de trein/bus/auto zit

Reageren

Nou dat is heel herkenbaar hoor🙈
    In de auto,trein of bus val ik ook zo in slaap, zeker na een drukke dag of smorgens als ik al op tijd ergens naar toe moet

Reageren

Haha oké! Maar verder is er dus niet iets waar ik me zorgen om hoef te maken?

Reageren

Als ik in jou situatie zat, zou ik het even met de huisarts bespreken.
    Vragen of die je kan helpen dingen uit te sluiten en af te sluiten. Omdat je al aangeeft naar hypochondrie te neigen.
    Dan voorkom je dat je over dingen blijft malen en piekeren,wat dan weer voor extra klachten kan zorgen.

Reageren

Ik bel morgen anders wel even naar de huisarts. Anders blijf ik inderdaad maar telkens piekeren waar ik ook klachten van krijg.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Slechter in taal + bang voor hersentumor

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe