- Angela6 november 2024 om 08:14
En toch vraag ik het me af, en niet om te ontkennen ofzo, maar bij mij gaat het echt om het braken. Ik heb geen moeite met eten. Ik eet vaak iets extra’s zodat ik wel iets in mn maag heb om te kunnen overgeven.
Het gaat mij echt om het gevoel dat braken geeft, zowel tijdens het braken als daarna het lege gevoel in m’n maag.
Terwijl ik dit type en nalees maakt het me eigenlijk best verdrietigAngela10 november 2024 om 07:30Ik heb een eetstoornis, ik kan er niet meer omheen. Zijn er ook mogelijkheden/ tools, om zelfstandig te herstellen van een eetstoornis?
ReagerenSuus10 november 2024 om 09:02Nee en dat weet je zelf zeer waarschijnlijk ook wel.
Reageren
Vraag dus je huisarts om hulp!Angela10 november 2024 om 10:31Ik denk wel dat je gelijk hebt maar ik vind dat zo moeilijk om in te zien en confronterend ook.
ReagerenAngela10 november 2024 om 12:34Ik weet wat me te doen staat. Ik heb therapie gehad voor dwangproblematiek en ik ga alles wat ik heb geleerd nalopen en nagaan of ik dat nog wel toepas, denk het niet, dus ik ga de puntjes weer even op de i zetten.
ReagerenJohn (moderator)
10 november 2024 om 16:03Je hebt twee topics tegelijk lopen. En elk topic onder een andere naam. Je gaat dit zelf echt niet oplossen. Je hebt voor beide problemen dringend professionele hulp nodig
ReagerenAngela10 november 2024 om 18:55Ik ben bang dat jullie gelijk hebben maar ik kan het niet tot me door laten dringen…
Reageren
Bedankt voor je duidelijkheid, dat heb ik nodig om re realiseren dat ik echt een afspraak moet maken.Angela18 december 2024 om 15:05Hier even een update of eigenlijk niet. Er is nog niets veranderd. Alleen het besef wordt wel steeds duidelijker. Op de een of andere manier lukt het me nog niet om het achter me te laten, het is te sterk nog. Ik heb wel nog steeds de hoop dat ik ermee kan stoppen, dat het iets tijdelijks is dat ik nu even nodig heb om om te kunnen gaan met m’n gevòelens.
ReagerenAnoniem19 december 2024 om 17:53Waarom ga je niet naar de huisarts om dit te bespreken? Het is iets dat je niet zelf kan oplossen, daar is het te sterk voor, zoals je zelf an aangeeft.
Reageren
De huisarts kan meedenken naar een oplossing.Angela23 december 2024 om 16:25Ik ga niet naar de huisarts omdat ik dan thuis geheimzinnig moet doen en ook omdat als ik naar de huisarts ga het misschien wel een heel ding gaat worden en het misschien juist erger wordt en ik nu het idee heb dat ik het enigszins onder controle heb…
ReagerenJohn (moderator)
23 december 2024 om 16:48Het enige dat je onder controle hebt is het braken. Je kunt zelf bepalen wanneer je dat doet, daar heb je dan controle over. En dat is dan ook meteen onderdeel van je eetstoornis.
Reageren
Zonder professionele hulp ga je hier niet vanaf komen.Angela23 december 2024 om 20:09Jullie zijn heel stellig… ik vind het verwarrend… voor mijn gevoel valt het best nog wel wat mee maar als ik jullie zo lees dan kan ik het blijkbaar niet realistisch bekijken.
Reageren
Ik zal er in ieder geval over nadenken, bedankt.Angela4 februari 2026 om 13:50Hoi, we zijn inmiddels al ruime tijd verder en het is me nog steeds niet gelukt om te stoppen. Ik eet wel gewoon 3 maaltijden per dag en ook een tussendoortje maar het braken blijft een goed gevoel geven. Ik weet dat het niet goed is en dat ik moet stoppen.
Reageren
Het lukt me niet om de stap naar hulpverlening te zetten omdat ik ergens nog steeds denk dat het mezelf moet lukken.
Ik ben 45 jaar en al in de overgang denk ik.. Maken de hormonen het ook lastiger? Is er iets wat ik thuis misschien wel alvast kan doen?Veertje15 februari 2026 om 23:36Het enige dat je thuis kunt doen is de dokter bellen en een afspraak maken zodat je verwezen kunt worden voor proffesionele hulp
Reageren