Zoeken Vraag het forum

Steeds kraan controleren als ik wil slapen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Een naam

Hoi allemaal,

Vroeger woonde ik samen met een huisgenootje dieĀ  ALTIJD wel iets vergat. Zo doende was het ook niet ongewoon dat als ik even ging controleren voor het slapen gaan dat er wel wat aan/open stond.

Nu zodra ik in bed lig krijg ik altijd een opgejaagd gevoel in mijn buik die mij als het ware dwingt om alles even te controleren. En als ik dit gevoel negeer dan komt het tot zweten toe. Nu controleer ik het vaak 3/4 keer nadat ik bed lig maar ik heb momenten dat het echt nog vaker gebeurd. En dat is super vervelend aangezien ik steeds de trap af moet e.d. Elke controle = weer klaar wakker. Soms als ik dan bijna na 2uur wakker liggen in slaap val komt het gevoel weer terug en controleer ik het weer… Hoe ga ik dit afleren?

Mediteren/bodyscan/mindfullness en zelfs foto’s maken van de keuken werkt niet. Mij is verteld om er een poos echt tegen te vechten en er niet naar de luisteren maar dit resulteerde in een week niet of nauwelijks slaap…

Ik heb behalve het slapen geen enkel raar probleem. Bij stressvolle dagen is het erger.

Wie helpt mij… Ben het echt zat. Ik heb het al besproken met een psycholoog maar die neemt het allemaal gek genoeg niet zo serieus. Misschien tijd voor een ander… Ik zit bij eenĀ psycholoog vanwege burn-out.

Groet,

Een naam

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Toch is een psycholoog de aangewezen hulp die je hierbij nodig hebt. Het is wel dwangstoornis. Kijk voor een andere psycholoog

Reageren
Reageer op: Steeds kraan controleren als ik wil slapen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.