Zoeken Vraag het forum

Antidepressiva?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Kevin

Hallo mijn naam is Kevin,
    Ik ben 16 jaar en voorheen altijd gelukkig geweest. Nu heb ik een paar maanden terug een tijd doorgemaakt dat ik totaal niet lekker in mijn vel zat. Ik ging niet naar school en meldde mij veel ziek, kon savonds en snachts niet in slaap komen en zat totaal niet fijn in mijn vel. Dit heeft een paar weken geduurd tot ik mijn ouders erover heb verteld.

Op aanraden van mijn ouders ben ik naar de huisarts gegaan en deze vertelde mij dat hij geen antidepressiva of melatonine voor wou schrijven vanwege mijn jonge leeftijd en omdat dit verslavend is.

Hij heeft er wel voor gezorgd dat ik een gesprek bij een psycholoog kreeg. Hier ben ik heen gegaan voor een paar keer en ik knapte weer op, ik zat lekkerder in mijn vel etc. Ik had echter niet het gevoel dat deze gesprekken mij hierbij hebben geholpen maar dat ik door zelf weer van alles heb geprobeerd mij beter ging voelen.

Dit is ongeveer een maand goed gegaan en nu vorige week begon het weer…
    Liggen huilen in bed, nergens trek in hebben en mijzelf de hele dag klote voelen. Ik heb over een paar weken weer een gesprek bij de psycholoog staan maar weet dat dit mij niet gaat helpen.

De oorzaak van mijn depressie is ook moeilijk te zoeken, ik heb vroeger nooit wat mee gemaakt wat hier de oorzaak oid van is.

Is het nu verstandig om alsnog eens bij mijn huisarts te gaan zitten en eens te vragen om antidepressiva als bijvoorbeeld SSRI’s?

Ik weet het niet meer…

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Ga in ieder geval weer terug naar de huisarts en bespreek het.

Reageren
Reageer op: Antidepressiva?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.