- Wietse4 april 2016 om 16:35
Dag allen,
Sinds 6 weken slik ik een antidepressivum tegen somberheid, angst, nervositeit en slaapproblemen. Het betreft: fluoxetine (Prozac) 20 mg.
Wat ik gemerkt heb, is dat ik wat minder pieker en inzit over alledaagse kleine dingetjes. Tegelijkertijd heeft dit zo erg uitgepakt, dat ik bijna het idee heb op de automatische piloot te leven.
Ik hoor geen muziek meer, maar geluid. Ik hoor niet wat mensen te vertellen hebben. Ik hoor ze alleen praten. Ik kan niet meer met iemand meeleven en ik zit te gapen tijdens de praatsessies met de psycholoog.
Overigens merk ik echt veel meer slapeloosheid op bij gebruik van Prozac. Herkent iemand dit?
Uiteindelijk het besluit om met het middel te stoppen. Daar ben ik ergens wel blij om, maar WAT NU?!
Weet iemand welk antidepressivum weinig tot geen bijwerkingen geven op het gebied van emotionele vervlakking?
Graag wil ik dat middel dan met mijn behandelaar bespreken.
Alvast bedankt!
Wietse
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
4 april 2016 om 17:48Nagenoeg alle antidepressiva geven dus een emotionele afvlakking. Dat is juist de bedoeling. Er zijn natuurlijk die het meer of minder hebben. Maar welke dat zijn is moeilijk te zeggen. Niet iedereen reageert namelijk hetzelfde op medicijnen. Daar kunnen dus nogal verschillen inzitten. Er zijn verschillende middelen beschikbaar, alleen paroxetine, zou ik wel afraden.
ReagerenWietse4 april 2016 om 21:09John (moderator)
4 april 2016 om 21:14Dat zou kunnen. Maar dat is iets dat je met de behandelaar moet bespreken
Reageren