Zoeken Vraag het forum

Mijn moeder is depressief.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Eline

Hallo allemaal.

Mijn moeder is inmiddels al 3 jaar zwaar depressief. Ze heeft al meerdere keren gehad dat ze het leven niet meer zag zitten. Ik ben zelf 20 jaar en ga er ook aan onderdoor. Ik weet niet meer wat ik moet doen.

Ook mijn opa waar ik een hele goede band mee heb, gaat hier aan onderdoor. Mijn moeder zit ook zwaar in de schulden. Mijn opa heeft haar alles gegeven wat ze hii heeft maar kan nu zelf al bijna niet meer rondkomen terwijl hij het super goed voor elkaar had. Mijn moeder is nu zelfs in staat om geld van ons te stelen. Ik heb het niet over 100 euro maar duizenden.

Ik kan haar haast niet meer aankijken en ben in staat om haar helemaal naast me neer te leggen en zelf door te gaan met mijn leven. Aan de andere kant weet ik hoe zwaar ze het heeft en wil ik haar helpen. Ik weet inmiddels alleen niet meer hoe.

Pff, iemand goede tips?

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Je moeder is niet onder behandeling van een psycholoog of psychiater?
    Ze kan het wel zwaar hebben, maar dat is geen excuus voor alles wat ze doet….

Reageren
    Eline

Ze zit onder behandeling van de GGZ. Iedereen in mijn omgeving zegt dat ze erg in de war is en daarom deze dingen doet. Ook denken ze dat ze het zich niet eens meer kan herinneren. Maar ik twijfel daaraan. Mijn opa heeft door alles in een korte tijd al 3x een beroerte gehad. Het breken met haar durven we ook niet omdat we niet weten wat ze dan zal doen. Wij zijn de enige die ze eigenlijk nog heeft.

Reageren
    John (moderator)

Zoals ik al schreef: depressief zijn is geen excuus voor alles….. misschien moet je toch je eigen plan trekken

Reageren
Reageer op: Mijn moeder is depressief.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.