- Robin4 augustus 2018 om 04:30
Ik ben 20 jaar en woon nog thuis met mijn zusje en mijn moeder, mijn moeder is al meer dan 5 jaar depressief, mijn ouders waren gescheiden en daar is het allemaal begonnen, ze begon medicatie te nemen wers er verslaafd aan, ze gaf nergens iets meer om, rekening werden bij het oud papier gegooid wat voor schulden veroorzaakt heeft toen is ze een lening aangegaan die ze niet kon terug betalen, we kwamen amper rond. Toen heeft ze iemand leren kennen en uiteindelijk heeft hij haar bedrogen en werd alles nog erger en heeft ze zelfmoord proberen te plegen door een overdosis medicatie. Ze is haar werk verloren. Ze is verschillende keren naar een afkickcentrum gegaan maar heeft uiteindelijk niet veel uitgemaakt, nu is ze verslaafd aan drank in plaats van medicatie. En ze is toen ook te weten gekomen dat ze borderline heeft. Ze doet niks anders dan voor de tv liggen en te liegen. Bv door te zeggen dat ze is gaan soliciteren wat uiteindelijk niet het geval is. Maar ze kan compleet niet eerlijk zijn tegenover me, over de kleinste dingen liegt ze. Blijkbaar is dit door de borderline. Jk heb alles geprobeerd om haar te helpen, ik ben toen ik 18 werd gestopt met school om te gaan werken om geld binnen te brengen, ik heb zoveel met haar gepraat en geprobeerd te helpen maar het heeft geen zin. Ik zit er zelf ook bijna onderdoor. Ik heb met een paar mensen gepraat en die zeggen dat ik alleen moet gaan wonen, dat ik me niet moet laten meetrekken door haar. Maar dat is financieel niet mogelijk, en ik wil haar niet achterlaten zo want ik ben bang dat er iets zou gebeuren en dat ik er mijn hele leven met een schuldgevoel moet leven omdat ik mijn moeder achterliet. Kan iemand mij raad geven?
1 reactieReagerenJohn (moderator)
4 augustus 2018 om 12:18Soms moet je toch echt gewoon voor jezelf kiezen…
Reageren