- Sven van Reenen13 september 2016 om 04:26
Al zo’n 8-9 jaar heb ik veel problemen met hyperventilatie en angsten. Ik voel me daardoor vaak moe en lichamelijk niet goed. Doordat ik inmiddels door alle medische hulp zeker weet dat mijn lichaam gezond is blijf ik toch last hebben van een aantal verschillende klachten zoals:
– Ik me plots benauwd op werk voel als een klant tegen me praat en ik moeite heb om mezelf rustig te houden ik ga dan meestal staan en kan me zittend niet goed rustig houden ben niet goed in staat om de klant goed te woord te staan omdat ik voel dat ik me niet goed voel wordt benauwd en schokkerig en krijg hierdoor lichamelijke trekjes maw ik wil dat die situatie voorbij gaat
– In restaurants en publieke evenementen en soms ook bij vrienden thuis oid heb ik vaak moeite met het rustig blijven ik krijg dan een soort drang om te slikken wat niet goed lukt en hierdoor maak ik rare bewegingen. Ook hier word ik benauwd als ik in een stoel blijf zitten en ga dan meestal staan.
– ander voorbeeld: Ik me plots slecht voel bij het lopen van dezelfde trap op mijn werk, ik word dan benauwd en duizelig voordat ik daadwerkelijk de trap afga. Heel raar
– Ook bij grote evenementen voel ik me vaak duizelig en slecht.In het verleden ben ik doordat ik steken in mijn lichaam voel bang geweest voor hartaanvallen en allerlei andere aandoeningen maar ik heb het gevoel dat mijn angsten niet meer bewust aanwezig zijn. Ik raak niet meer echt in paniek. Desondanks voel ik me wel vaak slecht en komen verschillende situaties terug.
Ik heb verschillende problemen gehad supermarkt angst en duizeligheid etc etc etc. Symptomen veranderen met de tijd soms gaat het beter en soms minder.
Mijn vraag is of jullie weten onder wat voor een fobie, stress of burnout mijn probleem valt?
1 reactieReagerenJohn (moderator)
13 september 2016 om 07:51Je hebt een gegeneraliseerde angststoornis. Ook al ben je je zelf niet echt bewust van paniekaanvallen, ze zijn er wel. Je hebtndus chroniwche hyperventilatie
Kijk op onderstaande link welke klachten er zoal kunnen ontstaan
Ik zou je willen naanraden om hier psychologische hulp voor in te schakelen. Bespreek het met je huisarts. Daarnaast zou je naar fysiotherapeut kunnen gaan voor ademhalingsoefeningen.http://www.chronischehyperventilatie.nl/index.php?page=symptomen
Doe ook eens de test op
Reageren
http://www.dokter.nl/index.php?option=com_hyperventilatietest