- Anoniem20 maart 2016 om 22:44
Hallo,
Ik heb een ernstig probleem en loop er al maanden mee. Ik ben een echte denker en dat zit me erg dwars. Ik ben bijvoorbeeld bang om te kotsen, maar als ik me dan een klein beetje misselijk voel dan ben ik al in paniek, bang dat ik moet kotsen. Dit gaat dan vaak ook niet meer weg dat gevoel en maak ik mezelf ziek, na nachtrust is het vaak over.
Ook heb ik erge last van druk maken, ik maak me druk over alles. Als ik het huis uit ga, maak ik me druk of alles wel goed uit is, alle lampen, deuren, stekkers etc. Maar dat is dan echt met alles, als ik een discussie heb gehad, maak ik me druk of diegene niet boos op me is. Ik denk dus over alles na wat ik zeg of wat er gebeurt. Dit is dan een klein deel van waar ik over denk. Het beinvloed echt mijn leven, en dat doet me erg zeer. Heb al vaker tegen mezelf gezegd, doe eens niet zo stom, doe normaal etc. Maar helpt vaak niet.
Ik heb een eigen zaak en ben 21 jaar, doe het met plezier en kan er mijn ei in kwijt. Maar dit wat ik hierboven beschrijf beinvloed echt mijn leven!
Weet iemand wat ik hieraan kan doen? Is het herkenbaar?
Gr.
14 reactiesReagerenAnoniem20 maart 2016 om 22:45Ohja, ik heb dit ineens gehad. Vroeger had ik overal schijt aan, wist ik amper wat misselijk en hoofdpijn was, dat had ik toen nooit..
ReagerenJohn (moderator)
20 maart 2016 om 22:48Misschien heb je zonder er veel erg in te hebben last van stress/spanningen.
Reageren
Ga eens naar de huisarts en bespreek het met hem/haarAnoniem20 maart 2016 om 22:56Ik kan me redelijk vinden in wat je zegt, heb een deel al eens besproken met de huisarts, het gedeelte dat ik vaak misselijk ben en hoofdpijn. Hij geeft aan dat ik onbewust stress heb. Als ik bijvoorbeeld ontspan (mijn gedachte op bijvoorbeeld een game zet) heb ik er geen last van. Maar ik moet er ook geen last van hebben als ik niet game..
ReagerenJohn (moderator)
20 maart 2016 om 23:07Hoe lang heb je je eigen zaak? Ben je daar onzeker over?
Je geeft in feite zelf al aan dat het iets met spanningen te maken heeft.
Reageren
[quote]Als ik bijvoorbeeld ontspan (mijn gedachte op bijvoorbeeld een game zet) heb ik er geen last van[/quote]Anoniem20 maart 2016 om 23:15De zaak heb ik nu ongeveer 2 jaar fulltime. En onzeker ben ik er eigenlijk helemaal niet over, het is juist super druk en het gaat goed.
Klopt, maar ik vraag me dan af waarom ik me buiten de ontspanning zo voel. Op moment van schrijven ben ik misselijk omdat ik er aan denk…
ReagerenJohn (moderator)
20 maart 2016 om 23:38Wat doe je voor jezelf voor de ontspanning?
ReagerenAnoniem20 maart 2016 om 23:40Ik game soms, een avondje in de week uurtje sporten, tv kijken. Zoiets
ReagerenJohn (moderator)
21 maart 2016 om 00:17Misschien is mindfulness iets voor jou…..
Reageren
Kijk er eens naar op internetAnoniem21 maart 2016 om 10:00Ik zal dat eens gaan bekijken. Maar zou ik zelf niet wat dingen kunnen doen? Zodat ik er geen last meer van heb en me veel minder druk maak.
ReagerenJohn (moderator)
21 maart 2016 om 10:47Wat je zelf zou moeten doen, is een goed vorm van ontspanning zoeken. (Gamen is dat eigenlijk niet)…
Reageren
Daarnaast een goede tijdsindeling maken.
Hoeveel uur werk je nu per week voor je eigen zaak? Wat doe je/wat heb je voor een bedrijf?Anoniem21 maart 2016 om 14:35Wat zou een goede ontspanning zijn? Heb al veel geprobeert, maar mijn gedachte blijven er aan haken dat ik er toch aan blijf denken..
Ik heb een webdesignbedrijf en werk eigenlijk de normale uren (9 tot half 6) maar blijf er denk onbewust mee zitten in mijn hoofd..
ReagerenJohn (moderator)
21 maart 2016 om 16:33Ik dacht al zoiets.
Je loopt over van ideeën en lopende projecten blijven je bezig houden. Wel goed dat je de uren die je werkt in de hand houdt.Wat is goede ontspanning…….je moet iets zoeken wat je aandacht vraagt, iets waar je aandachtig mee bezig moet zijn.
Dat kan voor iedereen iets anders zijn. Voor de een een boek lezen, voor de ander een wandeling in de natuur of sporten…Mindfulness zou voor jou nog niet zo gek zijn.
ReagerenAnoniem21 maart 2016 om 17:20Ik moet eerlijk zeggen dat gamen voor mij dan een goede afleiding zou zijn. Ik merk dat het mn aandacht vraagt. Maar je denkt dat dat beter van niet is?
Mindfulness, waar kan ik zoiets doen? Kan namelijk niet vinden waar ik dit kan laten doen.
ReagerenJohn (moderator)
21 maart 2016 om 17:30Als je het gamen onder controle kunt houden, zou dat nog wel kunnen.
Het is alleen niet aan te raden om dar de laatste 2 uur voordat je naar bed gaat te doen. Gamen veroorzaakt namelijk een heleboel hersenactiviteit. Dat is niet goed voor de nachtrust. Je slaapt wellicht wel maar rust niet uit.Er is op internet genoeg info te vinden over mindfulness
Reageren
https://www.google.nl/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=mindfulness%20oefeningen