Zoeken Vraag het forum

Lichamelijke klachten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Al enkele maanden heb ik last van psychische en lichamelijke klachten. Onlangs is daarbij de diagnose gegeneraliseerde angststoornis gesteld en sindsdien ben ik onder behandeling van een psycholoog. Ik heb daarbij al mijn lichamelijke klachten doorgegeven zoals benauwdheid, hartkloppingen, duizeligheid, spierspanning en erg slecht slapen. Dit laatste veroorzaakt volgens mij weer oververmoeidheid van mijn lichaam, infecties zoals verkoudheid en een lagere weerstand. Achter, na wat googlen kwam ik tegen dat dit ook op andere dingen kon wijzen. Ik ben nu bang dat al mijn klachten op ernstige dingen zoals leukemie wijzen.

Ik heb een immuunsysteemstoornis door een verlaagd IgA-1. Deze informatie wil de psycholoog graag ook weten en ik denk er over na om opnieuw een bloedonderzoek (mijn laatste was al 5 jaar geleden in opdracht van mijn kinderarts van toen) te laten uitvoeren. Ik wil kijken naar mijn bloedwaarden. Mijn vraag is denk ik, moet ik me zorgen maken bij de symptomen zoals infecties en lagere weerstand of komt dit inderdaad door herhaaldelijk slecht slapen? En, is het verstandig om, naast de behandeling van de psycholoog, toch een uitgebreid bloedonderzoek aan te vragen om overige oorzaken (ik heb vroeger dus veel infecties en daardoor bloedarmoede gehad door mijn immuunsysteem) uit te laten sluiten?

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

[quote] benauwdheid, hartkloppingen, duizeligheid, spierspanning en erg slecht slapen.[/quote] Dit zijn wel voor de hand liggende klachten bij een angststoornis en de daaruit voortvloeiende hyperventilatie.
    Dit kan ook voor een verminderde weerstand zorgen.
    http://hyperventilatiesymptomen.nl/klachten-symptomen.html

Je zou eventueel de test kunnen doen op:
    http://www.dokter.nl/index.php?option=com_hyperventilatietest

Het kan uiteraard geen kwaad om je bloedwaarden opnieuw te laten bepalen.

Reageren
Reageer op: Lichamelijke klachten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.