Zoeken Vraag het forum

Afgelopen nacht heb ik mijzelf nog nooit zo bang gevoeld

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Beste mensen,

Alvast bedankt voor het lezen van dit verhaal.

Afgelopen weekend was een druk weekend met weinig slapen, veel werken en drinken. Gisterenmiddag gewerkt met een katertje, maar verder geen probleem. ’s avonds met vrienden geskateboard wat erg leuk was en daarna nog naar een vriend van me en daar een biertje gedronken en een jointje gerookt. Niets aan de hand aangezien ik elke week wel een jointje heb gerookt en buiten misselijkheid nooit last heb gehad ervan.
    Ik wilde eigenlijk blijven slapen omdat ik moe was, maar ik had nog contact gehad met mijn baas over eventueel werken de volgende dag, maar aangezien mijn telefoon leeg was en er geen geschikte oplader was voor mijn telefoon toch maar naar huis gefietst wat zo’n 25 min duurt.
    Het werd een ramp. Ik werd voor mijn gevoel constant achtervolgd en ik werd erg angstig, terwijl ik me in de 2 jaar dat ik daar woon nog nooit angstig heb gevoeld. Ik zag mensen staan die er niet stonden en ik schrok van elk geluid dat ik hoorde. Thuis werd het niet veel beter. Ik durfde in eerste instantie de gang niet meer op en drinken hielp ook niet. Ik heb geprobeerd wat te eten, maar dat ging ook moeilijk.
    Daarna begon ik te trillen en mijn hart ging extreem snel kloppen, ik dacht dat ik ging sterven of dat ik mezelf iets aan zou doen. Alsof iemand anders mijn lichaam overnam en van het balkon zou springen.
    Hierna vond ik het genoeg en heb op de groepswhatsapp met vrienden gezegd dat het echt niet goed ging met me en een vriend van me belde mij meteen. Ik mijn verhaal gedaan, maar schaamde me ook dat ik van die rare gedachtes had. Ik wilde met iemand om me heen zijn en wist me geen raad dus ben ik naar het politiebureau gelopen om met een man te praten. Dat deed me goed en hij zei drink maar een kopje koffie. Dat ging allemaal met moeite en was nog steeds aan het trillen.
    Even later zei hij dat ik het beste naar huis kon gaan om wat te eten en te drinken en proberen te gaan slapen. Ik werd nerveus en begon heviger te trillen, maar uiteindelijk toch weggegaan. De koffie trilde over het bekertje heen over mijn handen en ik belde die vriend van me weer. Ik ben toen buiten gaan zitten met hem aan de telefoon en uiteindelijk weer naar boven gelopen, met nog steeds de angst om te sterven. ik nam een vitaminepil en at wat gezonde dingen en nam wat suiker in en het leek al wat beter te gaan. Ik ben op de bank gaan zitten en uiteindelijk van de moeheid in slaap gevallen. Vandaag pas om half 2 wakker geworden omdat mijn lichaam helemaal op was denk ik.
    Verder heb ik vandaag geen last ergens van en ik kan weer lachen en normaal functioneren. Het typen van dit verhaal gaat me ook bijzonder makkelijk af, maar dat hebben jullie al gemerkt aangezien het erg lang is.

Voorheen heb ik dagen gehad dat ik wel 10 keer zo veel bier dronk op een avond en meer blowde dan gisteren, zonder enige gevolgen. Was dit gewoon een bad trip omdat mijn lichaam te moe was? Was dat dit een psychose? Ik weet het niet. Misschien kan iemand anders me helpen, want ik ben benieuwd.

Overigens ben ik een man van 25 en ben ik goedlachs in het dagelijkse leven en best gelukkig.

Groetjes

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Een psychose had waarschijnlijk iets langer geduurd en was nog ingrijpender geweest.

Ik ga er vanuit dat je dus een bad trip had.

Reageren
Reageer op: Afgelopen nacht heb ik mijzelf nog nooit zo bang gevoeld
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.