Hallo allemaal,
Verspreid over de afgelopen 2 jaar heb ik met periodes van enkele weken hasj joints gerookt. Ik kon er net zo makkelijk aan beginnen als er mee stoppen, verslaafd kon ik mezelf niet noemen. Ik rookte ook relatief weinig,1 a 2 joints per avond. Het ging om reeds voorgedraaide joints met een medium tot zware sterkte. 3 weken geleden is de hasj blijkbaar verkeerd gevallen, want op een gegeven moment kreeg ik een soort "aanval" met lichamelijke sensaties die ik nog nooit heb ervaren: ik had een doof gevoel aan de rechterkant van mijn gezicht en had zelfs het idee dat het naar beneden hing, er gingen bizarre golven van warm en koud door mijn lichaam, mijn benen trilden op en af zonder dat ik er invloed op had, ik voelde vreemde schokjes in mijn hoofd, mijn hart klopte als een razende en ik zag lijkbleek. Ik zei tegen mijn vriend dat hij NU de spoedeisende hulp moest bellen. Hij drukte me echter op het hart dat ik een zogenaamde "bad trip" had en het goed zou komen. Hij legde me in bed waarbij ik urenlang het gevoel had dat ik op elk moment weg kon vallen terwijl er ondertussen golven van de boven beschreven sensaties door mijn lijf gingen. Ik was ontzettend moe, maar mijn geest vocht onvermoeibaar tegen het lichamelijke geweld. Ik heb mezelf urenlang wakker gehouden omdat ik bang was de controle of beter gezegd mezelf te verliezen. De dag erna was ik vanzelfsprekend uitgeput, maar opgelucht dat ik met de schrik was vrij gekomen. Ik heb geen joint meer aangeraakt en zal dit ook nooit meer doen. Echter baart het me wel zorgen dat er iets in mij veranderd lijkt te zijn na dat moment, zowel op lichamelijk als op geestelijk vlak. Lichamelijk merk ik dat ik bij de minste inspanning niet lekker word. Het bloed trekt dan uit mijn gezicht, ik word duizelig en ik moet dan gaan liggen om te voorkomen dat ik flauw val. Soms gaat dit ook gepaard met beven, maar dat kan natuurlijk van de schrik zijn. Ik merk sowieso dat ik me de afgelopen weken zwak en licht in het hoofd voel. Verder heb ik soms ook last van het of heel koud hebben of juist warm. Zo zat ik laatst ineens te trillen onder een deken terwijl het buiten snikheet was, maar zo kan ik ook weer een soort opvlieger krijgen waarbij ik me oververhit voel. Overigens heb ik hier slechts incidenteel last van terwijl ik tot op de dag van vandaag wel erg lijd onder het gevoel van zwakte en weinig inspanning kunnen verdragen. Op geestelijk vlak kan ik noemen dat ik me erg emotioneel voel en dingen me sneller raken, snel schrik en het gevoel heb dat ik in een droom zit, me vervreemd van de wereld om me heen en tevens van mezelf voel en wat somber en lusteloos ben. Op het moment zit ik de dagen uit en hoop ik dat het op een dag beter gaat. Mijn vraag is nu: kan deze nasleep nog met de hasj te maken hebben? Ik ben na die bad trip meteen gestopt, kunnen het dan bijvoorbeeld afkickverschijnselen zijn? Dit ondanks dat ik geen zware gebruiker was en ik eerder altijd zonder problemen was gestopt. Of had ik misschien een zogeheten hasj vergiftiging? Wellicht zat er iets in wat er niet in hoort of juist teveel van wat er wel in hoort. Ik koop mijn hasj joints altijd bij een goed aangeschreven coffeeshop en niet particulier, maar zoiets kan natuurlijk voorkomen lijkt mij. Uiteraard is dit niet meer te achterhalen, maar wie weet heeft iemand ervaring hiermee. Ik heb nooit eerder last gehad van dergelijke sensaties of een nasleep dus ik vind het behoorlijk vreemd allemaal. En ook een tikkeltje beangstigend, want wat is dit en gaat het nog wel over. Ik ga eerdaags naar de huisarts voor een medische check-up(bloedwaarden prikken , bloedruk, hartslag, saturatie, enzovoorts) maar ik verwacht niet dat hier wat uit komt gezien deze klachten precies na die "bad trip" zijn ontstaan. Graag hoor ik of iemand van jullie een dergelijke ervaring heeft (gehad) en hoe lang het bij jou duurde dat je je weer wat beter voelde.
Groet,
Lisa
Naar je huisarts gaan kan verstandig zijn. Verder kan je op natuurgeneeskundig gebied eens advies vragen. Kijken hoe je je lichaam weer in balans kan krijgen. Misschien bepaalde voedingssupplementen.
Denk er wel aan dat hoe langer je gebruikt, hoe meer je lichaam ontregeld kan raken. Dan kan het soms ineens teveel worden.
Overigens wel handig om alinea's te maken, om het leesbaar te maken.