Zoeken Vraag het forum

Raar gevoel in benen en handen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • A

Ben bekend met een angststoornis. Slik ook oxazepam en ben in therapie voor oa ook ziekte angst.

Maar nu sinds een paar dagen last van rare benen en handen en polsen. Vermoeide benen en armen ,pijnlijke handen rare zwabberende benen. Spiertrekkingen. Dit alles maakt me weer angstig. En ben bang voor ALS oid. Ik wil ook niet altijd alles op angst gooien. In hoeverre is ALS een logische gedachten of een andere ernstige ziekte?
    Bedankt alvast.
    A

16 reacties
    Reageren
    John (moderator)

De meest logische gedachte zou de angststoornis zijn en hyperventileren

Reageren
    A

Dank u wel. Dus geen rede voor paniek ivm ALS?

Reageren
    John (moderator)

Nee hoor

Reageren
    A

Dank u wel.
    Enig idee hoe ik van die verschrikkelijk vermoeide benen af kan komen? Maakt me zo bang😔

Reageren
    John (moderator)

Je zou naar een fysiotherapeut kunnen gaan voor ademhalingsoefeningen en spierontspanningsoefeningen

Reageren
    A

Oké. Bedankt

Is het niet gek dat het zo lang aan blijft houden? Vooral die verzuurde benen. En dat niks helpt qua pijnstillers of oxazepam? Massage/ stretchen.

Reageren
    Suus

Zolang je hyperventileert, blijven die klachten.
    Je zou dus de hyperventilatie aan moeten pakken en de oorzaak van de hyperventilatie,dus je angststoornis.

Een fysiotherapeut kan je helpen bij je hyperventilatie probleem, door je bewust te maken van je ademhaling.
    Massage kan zeker ook verlichting geven,maar ook tijdelijk, het is geen oplossing voor de oorzaak van je klachten.

Reageren
    A

Ik ben me niet bewust van hyperventileren nu ,maar heb daar weleens psychosomatische fysiotherapie voor gehad. Kan de oefeningen wel Weer gaan toepassen.
    Ik word alleen gek van dat stemmetje dat het wel iets ernstigs is. Waardoor ik denk in een cirkel kom.

Reageren
    Suus

Je chronisch hyperventileren zonder het zelf nog te merken aan je ademhaling.

Reageren
    A

Nog steeds geen reden voor paniek voor ernstige ziektes dus?! Vanmiddag had ik een verjaardag. Dus veel gezeten. Weinig last. Nu net met lopen weer heel erg verzuurd.

Reageren
    John (moderator)

Ik zie geen reden.

Reageren
    A

En pijnlijke stramme armen en polsen/ handen horen er ook bij?

Reageren
    Suus
    A

Nog een vraagje, sinds vanmorgen last van vage steken/ pijnlijke korte scheuten in rechter borst. Als ik m’n borst aanraak of indruk voel ik niks van pijn. Zou dit ook weer van aangespannen spieren kunnen komen? Dat het uitstraalt ofzo? Nu weer bang voor borstkanker ofzo.

Reageren
Reageer op: Raar gevoel in benen en handen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

3 min leestijd

Anticonceptie en hormonen: welke past bij jou?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.