- Anoniem23 oktober 2015 om 08:38
Hoi mensen,
Sinds enkele dagen heb ik constant last van een ‘vreemd’ gevoel in mijn handen, armen en benen. Het lijken op tintelingen, maar alleen als de ledematen met iets anders in contact komen. Overdag uit het zich voornamelijk in mijn handen en onderarmen, maar als ik ga slapen zit het over mijn hele lichaam. Ik heb geen verlies van gevoel en ook geen pijn, maar het voelt vreemd… alsof ik elektrisch geladen ben.
De huisart vermoedt dat het om hyperventilatie en stress gaat, waarvan dat laatste wel zou kunnen kloppen. Ik heb de laatste tijd namelijk veel computerwerk gedaan en onder en hoop stress gestaan. Echter geloof ik niet dat het (chronische) hyperventilatie is, want het komt ook voor als ik ademhalingsoefeningen doe of ontspannen ben.
Daarnaast heb ik ook het idee dat mijn zicht in een halfjaar tijd verminderd is, ben hiervoor naar de opticien geweest en ik blijk een afwijking van -1 te hebben, terwijl ik daarvoor nooit problemen (leek) te hebben met zien in de verte.Na veel (vervelende) verhalen te hebben gelezen op internet, ben ik een beetje ten einde raad. Is het een vitamine B6-vergiftiging vanwege de supplementen die ik slikte of een vitamine B12-tekort? Heb ik beknelde zenuwen, maar waarom zit het dan over mijn hele lichaam? Heb ik RSI of een enge spierziekte? Of is het toch gewoon stress en spanning en gaat het vanzelf over?
Maar bovenal, is het schadelijk dat deze tintelingen een aantal dagen aanhouden? Volgende week ga ik in ieder geval weer naar de huisarts voor een bloedonderzoek in de hoop dat daar iets zinnigs uitkomt. En hopelijk heeft iemand hier een idee…
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
23 oktober 2015 om 11:05Hyperventilatie zou t.g.v. stress zou best kunnen.
Doe eens de test op:
http://www.dokter.nl/index.php?option=com_hyperventilatietestkijk ook eens op onderstaande link hoeveel symptomen er bij jou ook aanwezig zijn.
http://www.chronischehyperventilatie.nl/index.php?page=symptomenDan weet je in ieder geval of dit aan de orde is ja of nee…
ReagerenMarcel13 januari 2019 om 16:27Heb hetzelfde. Heb je al uitsluitsel en een oplossinh intussen?
Reageren