Angst voor HG

Hoi,
    ik heb een angststoornis ontwikkeld voor het herpes virus en dan vooral genitale herpes, ik wil graag mijn verhaal doen en misschien kijken of iemand me gerust kan stellen of me eerlijke antwoorden kan geven op mn vragen.
    3 maanden geleden ongeveer begon het allemaal, ik kreeg chlamydia door mn ex en doordat ik opeens klachten kreeg ging ik daar beneden kijken met een spiegeltje, wat eigenlikk best logisch is als je opeens wat dingen merkt op die locatie. Omdat ik dat nooit deed dus niet wist hoe het dr allemaal
    uit zag kreeg ik gelijk stress en ging ik alles opzoeken op internet, natuurlijk kwam
    ik op herpes uit… Had de dokter gebeld en test gedaan op chlamydia, positief.. Echter bleef de angst voor herpes nogsteeds, ik zag en merkte telkens dingen elke dag keek ik met een spiegeltje daar beneden. Nadat die chlamydia weg was, kreeg ik weer opnieuw klachten, ik werd gek in mn hoofd want dacgt gelijk aan herpes ben naar de dokter gegaan ze heeft gekeken en stelde me gerust dat het echt niks meer was dan een schimmelinfectie van de antibioticakuur, ik kon het nogsteeds niet met rust laten ik bleef die angst hebben voor HG. Toen ik geen klachten meer had kreeg ik plekjes op mn lippen waarschijnlijk door de stress en weerstand, dit was voor mij teken van n koortslip wat ik nog nooit eerder heb gehad, ik was/ben niet eens bang voor n koortslip omdat heel veel vrienden van mij dat ook hebben en zo eeg is t niet, maar t gene waar ik zo enorm bang voor ben is eventuele zelfbesmetting. Ik zou nu namelijk nergens anders het herpes virus van kunnen krijgen omdat ik geen seks heb op dut moment, maar wel via zelfbesmetting. Elke keer heb ik een plekje op mn lip en dan ben ik weer bang dat ik medelf besmet, ik ben enorm
    voorzichtig en was me handen heel veel maar het kkmt voor dat ik soms zonder mn handen te hebben gewassen mn vagina per ongeluk eventjes aanraakt nadat ik ook mn lip heb aangeraakt daarvoor, ik weet niet eens of ik een koortslip heb maar als her wel zo is ben ik heel bang dag ik medelf heb besmet. Zoals nu heb ik ook een plekje op mn lip, het tintelde ook enzo, een teken van een koortslip her is een wit plekje maar weet niet of het een blaasje is… ik ben weer bang dag ik mezelf heb besmet omdat her voorgekomen is dat ik mn lip heb aangeraakt en daarna eventjes per ong mijn vagina, 15 minuten later ofzo…
    Is mijn angst voor zelfbesmetting logisch? of zou ik het los moeten laten?
    Zou iemand mij wat meer kunnen vertellen over zelfbesmetting en het herpes virus? zoals hoe groot de kans is en of her vaak voorkomt etc… ik kan er nier veel informatie over vinden.
    Ik zit echt diep in de put

Reageren

Echt logisch is het niet in deze vorm. Zelfbesmetting zou kunnen, maar die kans is echt heel erg klein.

Reageren

Het is ongeveer 4 dagen geleden dat ik misschien mezelf zoh besmet kunnen hebben wat ik niet helemaal zeker weet, maar ik ben wel ongesteld geworden zou dit dan nier een goed moment zijn voor het virus om uit te breken? ik merk nu nog niks

Reageren

Me weerstand is ook super laag nu

Reageren

Daar kan niemand je zo antwoord op geven. Je zult het moeten afwachten

Reageren

Oke, denkt u dat die kans groot is dat ik mezelf heb besmet? of niet? hoor wel van vrienden die vaker een koortslip hebben dat de kans op zelfbesmetting heel klein is, en hun het nooit hebben gehad

Reageren

Ik heb net al geschreven dat de kans heel klein is

Reageren

Dus ik hoef me niet zoveel zorgen te maken? Na hoeveel dagen merk je meestal de eerste symptomen, ik weet dat de incubatietijd 2-12 dagen is, maar veel mensen merken volgensmij toch best wel snel al symptomen op

Reageren

gemiddeld 6-7 dagen

Reageren

Oke, ik hoef me niet zoveel zorgen te maken dus aangezien de kans heel klein is?

Reageren

dat heb ik net toch geschreven ...

Reageren

Ja sorry, ik ben gewoon een beetje bang

Reageren

Als je je handen hebt gewassen met zeep na het aanraken van een koortslip is her dan nog mogelijk om het verder te verspreiden of niet?

Reageren

nee
    Ga voor die irreële angst met een psychloog praten

Reageren

Ja hebben mijn ouders het ookal over, sorry voor de vragen maar het kan ook niet zo zijn dat her virus nog onder je nagels zif ofzo als je je handen al hebt gewassen met zeep en goed heb afgedroogt?

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Angst voor HG

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe