Home / Angststoornis / Angst en bppd
Hallo,
Aantal maanden geleden stuurde ik al eerder eens een bericht en om het makkelijker te maken voor jullie zou ik die erbij zoeken maar ik kan hem niet terugvinden. Excuus daarvoor.
In het kort. Gegeneraliseerde angststoornis. Volgens psycholoog ook chv. (en als ik kijk naar mijn klachten kan dit zeker kloppen) chv test van dit forum ook gedaan en die bevestigde dit ook wel.
Angststoornis is ontstaan door bppd. Angst om iets ernstigs te hebben. Na verschillende onderzoeken kwam de diagnose bppd. Ik was een hele tijd vrij van aanvallen maar sinds afgelopen week weer een aantal gehad. Ik weet nu wat het is, maar het blijft angstig en bij mij speelt zich dit voornamelijk 's nachts af met draaien en overdag kom ik er best goed door op de misselijkheid na en het nadenken erover. Nu is mijn vraag is die misselijkheid na de tijd normaal? En het onvaste en lichte gevoel? (dit ervaarde ik ook al dagelijks door mijn angststoornis, maar nu is het weer erger)
Kijk best tegen de nachten op omdat ik bang ben dat het weer komt. ( mocht het weer vaker komen ga ik naar de fysio voor de epley manoeuvre) vraag me dan af waarom ik overdag geen aanvallen heb maar 's nachts. Ik beweeg overdag ook mijn hoofd zou je zeggen.
Het gekke is als ik gewoon zit of (lig ook wel) en ik beweeg mijn voet met ronddraaiende bewegingen voelt het in mijn hoofd alsof de bppd weer begint. Staat het op een of andere manier met elkaar in verbinding? Ervaarde het de afgelopen maanden wel regelmatig dat er dan een soort golf van duizeligheid door mijn hoofd gaat.
Ook wel met lezen.
Nogmaals excuus dat ik mijn vorige bericht er niet bij heb gezet. Heb het zo goed mogelijk samengevat.
Alvast bedankt!
Het heeft ermee te maken dat wanneer je druk bezig bent en afleiding hebt, je niet over die dingen gaat nadenken en het ook niet "maalt" in je hoofd
Dus eigenlijk veroorzaakt dat, met uitzondering van bppd,nog steeds die klachten waar ik dagelijks al meer dan een half jaar mee worstel. Het malen kan dus zolang voor lichamelijke klachten zorgen? Ik probeer de aandacht wel te verleggen en dat lukt soms ook wel maar nu komt die bppd weer om de hoek kijken en dan versterkt het het weer.
Bedankt hoor voor uw reactie.
Dat kan inderdaad. Hoe meer je daarop focust, hoe meer last je ervan zult ondervinden
Ik heb voornamelijk nog last van nervositeit, gespannenheid, bepaalde druk in het gezicht en die ervaar ik soms ook aan de zijkanten hoofd of achterhoofd, zweverig, licht gevoel, en met lezen soms een duizeling, hoge ademhaling soms, slap gevoel in benen/knieen.
Dit zijn ook wel die chv klachten he?
(mri scan hoofd was prima)
Zelfs in rust kan mijn lichaam nog reageren met deze klachten. Ook normaal voor chv?
In de meeste gevallen is dat dan juist als je in rust bent
Ok helder.
Dus als het niet alleen tijdens rust is is het nog niet gek he?
Heel erg bedankt en een fijne avond!
Wat betreft het stukje bppd nog. Als de aanvallen minder heftig worden kun je ze dan ook ervaren als een soort walm van duizeligheid? Het voelt met name als ik ga slapen alsof het dan weer gaat beginnen maar dan blijft het bij een golf zegmaar. En als je dan je ogen sneller opent lijkt het sneller voorbij.
dat zou ik zo helaas niet kunnen zeggen
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!