- Maaike1 januari 2019 om 12:20
Hallo,
Even een vraagje. Ik heb sinds een paar maanden last van een angststoornis en ben hiervoor onder behandeling dmv gesprekken. Dit helpt nog niet veel maar ik moet het nog een kans geven. Ik heb laatst alleen gemerkt dat ik af en toe tril en sinds een paar dagen is dat bijna continue aanwezig. Het is heel lichtjes maar wordt er wel angstig door. Ook voel ik door mijn lichaam allemaal van die plopjes. Als ik mijn hand erop leg dan voel ik mijn spier ook omhoog gaan. Het is 2 seconden maar voelt niet fijn. Kan dit bij hyperventilatie horen? Ik heb het afgelopen jaar vaker vage klachten gehad die dan opeens ook weer weg waren en zodoende denk ik aan hyperventilatie. De test geeft het ook aan maar vind dit wel enge klachten. Herkenbaar voor iemand?
1 reactieReagerenanoniem5 januari 2019 om 21:30hallo,
ik denk niet dat dit van je hyperventilatie is omdat ik denk dat hyperventilatie ook niet voortdurend aanwezig is maar in ‘episodes’ voorkomt. maar door je angststoornis kan het zijn dat je lichaam heel gespannen is en je daardoor het trillen en die plopjes krijgt. angst kan rare dingen met je lichaam doen. maar ik ben geen dokter dus als je niet gerust bent ga dan zeker eens langs bij de dokter hij zal je beter kunnen zeggen wat dit is en je ook beter kunnen gerust stellen.
met vriendelijk groeten.
Reageren