Paniekaanvallen

Er wordt gesproken van paniekaanvallen bij mij, echter heb ik tussen de aanvallen door ook klachten, o.a. extreme vermoeidheid, licht in m’n hoofd en me niet
    lekker voelen. Ik vraag me af dat wanneer je alleen paniekaanvallen hebt en geen andere aandoeningen, waar die klachten tussen de aanvallen dan vandaan komen. Kan het bij paniekstoornissem dat je tussen de aanvallen door ook klachten ervaart?

Reageren

Ja, dat kan heel goed. Dat komt waarschijnlijk mede omdat je hyperventileert.

Reageren

uit onderzoek door mijn internist is gebleken dat mijn cortisol volledig in balans is, kun je dan wel paniekaanvallen hebben?

Reageren

ja, dat zou best kunnen

Reageren

dus mijn klachten hoeven geen lichamelijke/medische oorzaak te hebben?

Reageren

Nee, dat hoeft niet

Reageren

Denk bij paniekklachten, vermoeidheid enz. ook aan de rol van je voedingspatroon, eventueel candida, tekorten aan bepaalde voedingsstoffen enz. Belangrijk is om te zorgen voor complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment, zodat je bloedsuikerspiegel stabiel blijft. Stoffen als exorfinen en histamine en tyramine kunnen ook ontregelend werken.

Diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren kunnen helpen je bloedsuikerspiegel stabiel te houden en de aanmaak van allerlei hormonen en neurotransmitters te verbeteren. DEnk aan stofjes als magnesium, zink, vitamine B, C en D en omega 3, om er een paar te noemen.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Paniekaanvallen

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe