Home / Psychiatrie / veel schrikken
Hoi,
Ik schrik erg snel van kleine dingen en ik voel me snel onveilig/bedreigd. Ik heb zo af en toe hele rare dromen of nachtmerries( nachtmerries niet heel vaak maar wel vaak rare dromen). Gisteravond Schrok ik wakker van geluiden en heb ik bijna drie kwartier stil in mijn kamer rondgekeken omdat ik het niet vertrouwde. Uiteindelijk huilend mijn moeder geroepen en toen werd ik weer wat rustiger alleen ik vond haar gezicht er wat anders uitzien en toen dacht ik dat ze mijn moeder niet was maar en vrouw die me wilde vermoorden ( Ja sorry voor mijn rare verhaal :$ ). De volgende ochtend was alles gelukkig weer oké. Alleen die dag liep ik met een vriendinnetje de sporthal voor de gymlessen in alleen het was heel donker in de hal en toen liepen wilde we naar de kleedkamers lopen, maar toen hoorde ik opeens een stem ''Hallo meiden'' zeggen en ik begon keihard te gillen en pakte mijn vriendin vast. Mijn vriendin schrok heel erg van mij maar het bleek ook gewoon maar mijn gymdocent te zijn maar ik schrok zo erg. Daarna schaamde ik me ook heel erg voor mijn gedrag en dat ik gegild had... En in de pauze was er een man in de gang waar ik ook heel erg geschrokken ben hij was ook wel een beetje apart maar ik voelde me blijkbaar niet om mijn gemakt want toen we langs hem liepen keek hij naar me en toen schrok ik (dit keer gilde ik niet heel hard maar een klein beetje :p ) en heb ik mijn vriendin waar ik toen mee was mee weggetrokken. Ik schaam me heel erg voor mijn rare acties en ik heb echt het gevoel dat er iets mis met mij is of zo... Ik heb ook een keer aan mijn vriendinnen verteld dat ik ook geen deuren open durf te doen thuis, en dat ik als de bel gaat me dan som verstop in de keuken, één keer werd er steeds maar aangebeld en ik had toen in paniek mijn moeder gebeld en ik wilde een mes pakken voor de zekerheid(niet gedaan maar het schoot me te binnen)
Weet iemand of dit normaal is, ik schaam me soms heel erg omdat ik erg snel schrik van kleine dingen (wat ook best wel irritant begint te worden) maar ook erg angstig lijk of zoiets...
groetjess
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!