- Anoniem26 december 2015 om 15:50
Beste,
Ik heb sinds een aantal dagen jeuk aan mijn vagina. Het begon heel onschuldig maar nu is het zo erg dat het doot al het krabben en smeren gewoon branderig aanvoelt. Ik vraag nu even raad hier omdat met de kerstdagen de huisarts k hier dicht is. Ik heb een kijkje genomen en hetb aangetroffen dat het erg rood is vooral de opening van de vagina is rood en jeukerig. Daarbij voelt de kleine schaamlippen erg ruw aan. Ik geloof dat dat door het krabben komt. Ik smeer nu gewoon sudocreme op en wat menthol talk poeder. Moet ik me zorgen maken?
Mvg.7 reactiesReagerenJohn (moderator)
26 december 2015 om 18:23Het kan een (schimmel)infectie zijn.
Reageren
Gebruik alleen wat sudocreme. Volgende week dan even naar de huisarts. Die kan dan even kijken wat her precies is en er meteen iets voor voorschrijven.
Je hebt geen vochtblaasjes?Anoniem26 december 2015 om 18:40De kleine schaamlippen zijn wat ruwer geworden en ik ondekte een witte blaasje
ReagerenJohn (moderator)
26 december 2015 om 18:50Als je onveilige seks hebt gehad is een soa niet helemaal uitgesloten, maar dat kan ik zo natuurlijk niet beoordelen. Dus Maandag even naar de huisarts.
ReagerenAnoniem26 december 2015 om 19:04Ja als ik op internet informatie zoek kom ik ook alleen uit op soa’s terwijl ik geen (onveilige) seks heb gehad. Het is voornamelijk branderig als ik het aanraak en ruw / droog van zichzelf. Ik ondekte net dat ik een wat oudere zeepje heb gebruikt die vaginaal te gebruiken kon worden. Misschien dat ik daarop heftig reageer?
ReagerenJohn (moderator)
26 december 2015 om 19:13Een herpes infectie kun je natuurlijk ook krijgen bij beschermde seks….
Maar waarschijnlijk is het een schimmelinfectie…Het is sowieso niet goed om zeept te gebruiken…
ReagerenAnoniem26 december 2015 om 20:17Ik geloof dat het iets met die zeep te maken heeft.. laatste keer dat ik seks had is inmiddels al 2 maanden geleden. En als ik op internet lees dat je binnen een week na de seks al een herpes aanval kan krijgen komt het voor mij onrealistisch over. Maandag maar eens naar de huisarts gaan. Is het goed als ik jeuk krijg om dan een vagina douche te nemen?
ReagerenJohn (moderator)
26 december 2015 om 20:19Een vaginale douche kan maar dan wel alleen met water…….
Reageren