- Anoniem11 november 2015 om 09:04
Hallo
Ik heb zaterdag met me enduromotor een ongelukje gehad. Ik ging een te steile helling op dus liet me motor los om gewoon weer op me benen terecht te komen maar dat pakte niet goed uit.kwam wel op me benen terecht maar verdraaide me heup heel erg kon gewoon niet meer verder. Ik kon gelijk niet meer omhoog echt een helse pijn. Ben gelijk naar het ziekenhuis gegaan met de veronderstelling dat het gebroken was omdat het zo een zeer deed. Eenmaal foto’s gemaakt en bleek Gelukkig niet gebroken. Ze zeiden dat het kapsel en spieren een flinke klap hebben gehad en dat ik daarom zoveel pijn hebt. Ik ben nu bijna 5 dagen verder en er zit nog niet echt vooruitgang in. Ik kan nog steeds niet staan of lopen. Zelfs met krukken gaat het niet. Is het normaal dat het na 5 dagen niet beter gaat of zou er meer aan de hand zijn?? Ik hoop dat iemand hier ongeveer hetzelfde heeft meegemaakt en mij er meer over kan vertellen
7 reactiesReagerenJohn (moderator)
11 november 2015 om 11:52Het kapsel kan beschadigd zijn. Dat geldt ook voor spieraanhechtingen. Het heeft dan toch echt wel iets langer nodig om weer te genezen. Je kunt contact opnemen met de poli orthopedie. Misschien dat een MRI kunnen maken om e kijken of er wellicht meer aan de hand is.
ReagerenAnoniem11 november 2015 om 12:39Bedankt voor je snelle reactie
Reageren
Dus het zou kunnen dat het gewoon meer tijd nodig heeft? Zitten en liggen gaat gewoon goed alleen staan en lopen gaat gewoon echt niet.
Als ik lig kan ik wel me been knikken en strekken zegmaar. Alleen optillen wordt hem niet.John (moderator)
11 november 2015 om 12:44Het heeft gegarandeerd meer tijd nodig dan 5 dagen…ik zou maar eens rekening houden met enkele weken voordat dat helemaal is hersteld
ReagerenAnoniem11 november 2015 om 13:03Ok maar na 5 dagen moet je toch wel iets van verbetering merken…zou fijn zijn als ik in ieder geval met krukken kon lopen zonder al te veel pijn
ReagerenAnoniem11 november 2015 om 13:25En hoe zit het met bewegen. Er wordt gezegd dat ik moet blijven bewegen maar als ik niet kan lopen van de pijn gaat dat ook niet.
Reageren
Zijn er misschien bepaalde oefeningen?John (moderator)
11 november 2015 om 13:34Ik denk dat je wat te optimistisch bent….met verbetering te verwachten na 5 dagen.
Reageren
Beweeg op geleide van pijn. Het is te vroeg om bepaalde oefeningen te gaan doen. Als je er al iets aan wilt doen, doe dat dan met een fysiotherapeut.Anoniem11 november 2015 om 14:44Ok hartstikke bedankt voor de info.. ik kijk het nog een paar dagen aan
Reageren