Zoeken Vraag het forum

Val met scooter

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • E

Hallo. Ik ben een meisje van 20 jaar. Om half 1 vanmiddag ben ik onderuit gegaan met m’n snorscooter. Ik wilde afslaan en door de gladheid op de weg, zorgde een draai aan het stuur voor een behoorlijke smak op het asfalt. Omdat ik midden op de weg lag, ben ik na mijn val gelijk opgestaan, om te zorgen dat ikzelf en de scooter veilig weer op de stoep stonden. Het was behoorlijk schrikken en ik heb mezelf behoorlijk groot gehouden. Toen ik eenmaal binnen was merkte ik dat mijn linkerknie dik, blauw en zeer pijnlijk was. Ik ben met m’n hoofd over de weg geschuurd en mijn oor was pijnlijk en mijn jas zat onder de haren. Verder heb ik nog wat schaafwonden aan de enkel, de elleboog en de andere knie. Al met al ben ik wel blij dat de auto’s op tijd konden stoppen, anders was ik er misschien niet meer geweest nu. Maar ondanks dat ik mezelf groot het gehouden, heb ik nu toch paracetamol nodig om de pijn te onderdrukken. Bij elke stap die ik zet schiet de pijn van mijn linkerknie door mijn linkerheup en dan omhoog door m’n rug. Is dit omdat de boel daar een klap heeft gekregen door de val, en gaat dat na een nachtje slapen wel over zijn. Of kan ik hiermee het beste even langs de dokter (ik ben nog nooit bij de dokter geweest namelijk). Ook terwijl ik nu in bed lig, heb ik behoorlijk veel last van mijn rug, en als ik wat beweeg van mijn linkerschouder. Een beetje raad zou handig zijn. Alvast bedankt.

4 reacties
    Reageren
    Lana

Hai meisje, na zo’n smak op het wegdek zou ik toch eventjes naar de EHBO gaan om je te laten controleren. Je had wel je helm op? Laat je weten hoe het met je gaat?

Groetjes

Reageren
    E

Hoi Lana, omdat het gaat om een snorscooter met een blauw kenteken, is een helm niet nodig, dus die had ik niet op. Ben niet meer langs de dokter geweest. Gaat al een stuk beter gelukkig. Wel veel last van mijn rug en linkerknie. Toch behoorlijk dik, blauw en stijf. Maar zolang ik in beweging blijf, is het wel uit te houden zonder paracetamol. Morgen gewoon naar school, we zullen zien hoe het loopt. Bedankt voor je reactie!

Reageren
    Jolet

Hoi, smeer Calendula op je stijve knie, dat helpt!
    Beterschap

Reageren
    Heleen

Of rode tijgerbalsem…

Reageren
Reageer op: Val met scooter
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.