- Anoniem11 mei 2015 om 17:03
Hallo,
sinds november jl. heb ik last van een zeurende pijn in mijn linker zij ter hoogte van het bekken. De pijn zit iets aan de voorkant. Ik voel het de hele dag. Het wordt niet erger of minder na mate ik beweeg, rust, naar het toilet ben geweest of ongesteld ben/wordt.
Ik ben begin dit jaar naar de huisarts geweest. Hij heeft me doorverwezen naar het ziekenhuis voor een echo. Er werd echter niets abnormaals gevonden. De huisarts dacht aan een krampende dikke darm en ik moest het nog eens 2 maanden aanzien.
Ik heb het wat langer aangekeken, maar de pijn bleef. De huisarts verwees me weer naar het ziekenhuis. Nu voor een röntgenfoto. Maar ook op de foto werd niets gevonden. De huisarts blijft toch bij een krampende darm. Hij heeft mij nu doorverwezen naar de fysiotherapeut.
Ik zet alleen heel sterk mijn vraagtekens bij een krampende darm, aangezien ik geen problemen heb met mijn ontlasting. Ook vind ik het raar dat ik geen verschil merk als ik naar het toilet geweest ben. Wat ik wel zou verwachten als het de darm betreft. Ook heb ik magnesiumpillen geprobeerd i.v.m. de eventuele krampen. Maar ook dit maakte geen verschil.
Ik heb een historie met buikpijnen. Op mijn 13e ben ik voor het eerst ongesteld geworden. Ik ben toen 7 maanden aan een stuk ongesteld geweest. Dit in combinatie met buikpijnen. Er werd bloed afgenomen en hierin werd een zeer hoge ontstekingswaarde gemeten. Ik ben toen gelijk opgenomen in het ziekenhuis. Er zijn toen allerlei onderzoeken geweest. Röntgen, echo, coloscopie en een kijkoperatie om endometriose uit te sluiten. Uiteindelijk werd mij verteld dat men niet wist wat er aan de hand was, en dat het dus chronisch was. Ik moest ermee leren leven. Na 3 maanden revalideren had ik nog steeds hevige buikpijnen. Ik ben toen bij een acupuncturist geweest en met 3 sessies was ik grotendeels van mijn pijnen verlost.
Maar nu dus de vraag, weet hier misschien iemand wat de pijn in mijn zij kan veroorzaken? Ikzelf ben een beetje bang voor endometriose, maar volgens de huisarts zit de pijn te hoog (terwijl het toch achter mijn bekken zit).
Ik ben 24 jaar, ben een vrouw en verder heel gezond (van wat ik weet). Wie kan mij helpen?
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
11 mei 2015 om 18:32Het kan natuurlijk vanuit je darmen komen. PDS is mogelijk probleem daarvan is dat er helaas weinig aan te doen is
ReagerenAnoniem11 mei 2015 om 19:52Op PDS hebben ze destijds ook gecontroleerd. Vandaar die coloscopie. Ze wisten het toen niet zeker, en ze hebben me medicijnen gegeven. Deze werkten niet, dus PDS werd uitgesloten. Of kan PDS ineens ontstaan?
ReagerenJohn (moderator)
11 mei 2015 om 22:05Dat kan inderdaad plotseling ontstaan.
ReagerenAnoniem12 mei 2015 om 15:04Ik heb gekeken naar de symptomen van PDS, maar ik heb dus absoluut geen problemen met mijn stoelgang. Ook wordt de pijn niet minder wanneer ik naar het toilet geweest ben.
ReagerenJohn (moderator)
12 mei 2015 om 17:57Vraag dan een verwijzing voor de gynaecoloog en laat op endometriose controleren.
Reageren