Zoeken Vraag het forum

onderrug met uitstraling naar benen en kuiten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Gegroet,

Zoals het onderwerp al doet vermoeden heb ik al enkele weken last van mijn onderrug.
    Heb begin was al 2 maanden terug, maar toen was het meer van “hey, ik voel wat”, wat verder te verwaarlozen was. Dit is nu dus een ander verhaal geworden.

Eenkele weken geleden begon het meer op te spelen met op het moment het volgde

-onderrug, in het midden, en ook links en rechts van het midden, tot bijna aan de zij (dus niet in de zij zelf, maar tot aan waar de zij begint, dus nog steeds op de rug aan weerskanten) echter is rechts iets gevoeliger dan links

-uitstraling naar bil, benen tot aan zijkanten kuiten, met name de linker. tijdens lopen de nodige steken wat het soms toch wel een uitdaging maakt niet door de benen te zakken. Dit is echter nog niet gebeurt. De pijn is verder dragelijk en het is het is niet zo dat ik er bij neer plof dat ik niet meer verder kan.

-bij het plat liggen (bijvoorbeeld in bed) op een wat rusteloos gevoel in rechter bovenbeen , rechter lies, en de rechterzijde onderrug na geen last, geen pijn. Dit voelt meer alsof er wat druk op deze plekken wordt uitgeoefend

– bukken gaat soms , maar maak ook niet echt al te makkelijk

-tijdens autorijden moet ik een beetje m’n onderrug recht houden, als ik mijzelf in m’n stoel laat zakken, dus geheel ontspan is dat erg gevoelig

Al met al wat symptomen die kunnen wijzen op een soort zenuwpijn wat van rug naar beneden loopt. Ik ben van plan dit te laten controleren door een HA als dit nog een week zo blijft of verergert
    Intussen ben ik benieuwd of nav het bovenstaande mij al iets gezegd kan worden van wat ik zou kunnen verwachten wat het zou kunnen zijn

bij voorbaat dank 🙂

Johan

4 reacties
    Reageren
    Anoniem

Vergeet te vermelden dat ik verder geen problemen heb met toiletteren, op het zitten na dan. Urineren gaat pijnloos

Wakker worden en uit bed stappen gaat de eerste momenten ook pijnloos. Als ik niet beweeg is de pijn het minst aanwezig.. Tijdens bewegen gebeurt het meeste, of ik moet dus op een bepaalde manier gaan zitten (zoals autorijden)

Wat werk betreft, ik ben kok en sta ongeveer 30 uur per week op m’n benen, heb ook nog een kantoor baan van 20 uur per week zitten. Ik loop ongeveer 5km per week , sport niet, en hoef niet veel te tillen, op een bierfust van 50liter die ik soms verplaats na, maar ik ben daar wel voorzichtig mee.

Reageren
    John (moderator)

Er zullen wat testen en onderzoeken moeten worden gedaan om daar iets over te kunnen zeggen, maar het lijkt inderdaad op zenuwpijn. Dus inderdaad op naar de huisarts of de fysiotherapeut. Het kan een spier zijn die de problemen veroozaakt

Reageren
    Anoniem

Dank voor reactie

Zou dit uit zichzelf kunnen overgaan?

Kunnen deze symptomen wijzen op iets ernstigs ?

Ik begrijp dat alleen onderzoek voor uitsluitsel kan zorgen, echter ben ik geen held als het gaat om dokter bezoekjes , en daar ik nog niet over de grond kruip van pijn zal ik me er toe moeten gaan verzetten om te gaan

Reageren
    John (moderator)

Mogelijk is alles.
    Maar ik kan daar natuurlijk geen antwoord op geven. Daarom juist de gang naar de dokter of fysiotherapeut

Reageren
Reageer op: onderrug met uitstraling naar benen en kuiten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

4 min leestijd

Striae tijdens de zwangerschap: wanneer, voorkomen en welke crème helpt?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.