Zoeken Vraag het forum

Pijn onderrug straalt uit naar rechterbeen.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Lieve mensen,

Ik weet niet hoe ik eraan kom, maar sinds 2 maanden geleden heb ik erge rugpijn.
    Het ging zo: ik had een paar uur op een stoel gezeten in de klas, ik ben 18, ga naar school en zit dus ook op die houten stoelen. Toen ik wilde opstaan, kon ik een paar meter lopen, maar toen zakte mijn benen in en kreeg ik erge steken in mijn rug. Ik kon op dat moment niet verder lopen en heb een klasgenoot gevraagd om bij me te blijven. Ik wist niet wat het was, want ik had wel een paar dagen lage rugpijn (dacht misschien verkeerd gelegen) maar zo erg had ik het nog nooit meegemaakt. Ik ben toen heel langzaam verder gelopen nadat ik een tijdje stil stond, met moeite de trap afgelopen en mijn moeder me laten ophalen. Nu 2 maanden verder heb ik bijna elke dag last van mijn onderrug en als ik mijn rechterbeen optil doet het ontzettend pijn. Mijn linker been optillen gaat wel en doet minder pijn. Het voelt niet goed. Ik wrijf erover en het lijkt alsof ik het moet kraken of verschuiven, tenminste zo voelt het. Ook zitten er een soort bobbeltjes onder, geen idee wat het is.. Mijn moeder heeft mn onderrug een paar keer ingesmeerd met een zalf, dat de pijn verzacht. Maar toch heb ik het elke dag. Ik lees van alles op internet.. maar dan maak ik me alleen maar meer zorgen. Het zijn een soort van steken, maar het dreunt echt erg door. Ook merk ik dat het ook vaker naar mn middenrug straalt. Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Liefs,

Kelly.

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het kan een ontsteking van een zenuw zijn of een beknelling. De Nervus Ischiadicus. Ga met de klachten naar je huisarts. Goed om even een röntgenfoto van je rug te laten maken.

Reageren
    Tinsel

Hoi Kelly, heb je intussen al onderzoeken laten doen? Ik heb dezelfde klachten aan m’n rug, straalt uit tot in mijn enkel. Heb jij al meer nieuws?

Reageren
Reageer op: Pijn onderrug straalt uit naar rechterbeen.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.