Zoeken Vraag het forum

Discopathie L5 – S1

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Bij mij is vandaag de diagnose discopathie gesteld.
    Wie kan mij hier wat meer over vertellen?
    Wat zijn de mogelijkheden. En wat voor de toekomst?
    Kamp al jaren met rugklachten en rij ongeveer 4x pw paard echter
    is dit de laatste tijd niet meer zo vaak ivm klachten.
    Moet ik hiermee stoppen om mijn rug enig sinds te ‘sparen’.
    Ben 23 en werk in de zorg. Kan ik dit blijven doen?

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat je voorlopig toch maar beter kunt stoppen met paardrijden. Met name “doorzitten” maar ook de “verlichte zit” vormen een forse belasting van je rug en met name de tussenwervelschijven. En juist daar zit het probleem.

Lees meer op:
    http://www.spreekuurthuis.nl/themas/rugklachten/informatie/indeling_van_mogelijk_structurele_oorzaken/chronische_discopathie

http://www.neurochirurgiegroep.be/nl/ingrepen-en-behandelingen-wervelkolom-aandoeningen/

Reageren
    Anoniem

Mijn ervaring is dat bewegen helpt, trainen van de rug en buikspieren. Vooral niet vermijden om te bukken, juist wel doen maar op de juiste manier. Gewoon in beweging blijven in het dagelijkse leven maar wel op de signalen van je lichaam letten. Af en toe even rusten maar niet te lang want dat verergert de klachten. Paardrijden lijkt mij niet goed voor je rug nu dus dat zou ik zeker even overleggen met je arts. Werken in de zorg lukt vast ook wel als je rekening houdt met je houding. Aanpassen dus, medicatie, fysiotherapie en vooral rustig doorgaan met je leven.

Reageren
Reageer op: Discopathie L5 – S1
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.