- visje1238 mei 2014 om 09:39
Ik ga het hier proberen..
Aanstaande donderdag staat een kijk operatie gepland. Ik heb Endometriose en ik ga een pittige operatie tegemoet. Donderdag gaan ze kijken hoe het eruit ziet van binnen, net zo erg als op de MRI of nog erger, aan de hand van die gegevens gaan ze de grote operatie plannen, gaat er nu om hoeveel uur ze nodig hebben.
Sinds een paar dagen merkte ik dat ik pijn in mijn zij kreeg ( links) maar het was niet vervelender dan mijn aandoening in de buik. Mijn liezen en mijn bekken doen wel veel zeer bij het lopen, fietsen gaat ook beter… maar toen ik twee dagen geleden savonds een pijn aanval kreeg ben ik twijfelend in bad gegaan en naar bed. Ik wist niet wat ik ermee moest, en de dokter bellen vond ik een beetje lastig. Toch de volgende ochtend zelfde pijn, continue en uitschieters met echt pijnaanvallen. Op dat moment belde verzuimadvies, om te vragen hoe het ging en ik legde uit dat ik dus last van mijn zij had. Zij raadde me aan om de Gynaecoloog te bellen voor informatie. Echter was die niet aanwezig dus moest ik het via de huisarts spelen. Mijn eigen huisarts was er ook niet ( hoeveel pech kan je hebben?) maar ik kon wel bij een nieuwe assistent terecht. Dit meisje was nog volop in een studie en wist niet veel over endometriose af. Toch gevoeld ( deed echt dr best) en urine onderzocht. Hier vonden ze bloedcellen en die heeft ze op kweek gezet. Zij vermoedde een niersteen, aangezien voor de blaasontsteking de klachten niet overeen kwamen. Wel moest ik na de uitslag die ik vanmiddag krijg de gynaecoloog bellen om dit te overleggen. Via school was ik in contact gekomen met een lotgenoot betreft de endometriose en in ons eerdere gesprek kwam alles zo overeen, en zij waarschuwde me dat dit in de gaten gehouden moest worden omdat zij net als ik n cyste had ( weet zelf niet in welke eierstok, links of rechts) maar bij haar was die gekanteld, en veroorzaakte dezelfde pijn.. Wat moet ik hiermee? Eerder de gynaecoloog bellen en overleggen??
16 reactiesReagerenJohn (moderator)
8 mei 2014 om 15:29Ik zou inderdaad als je de uitslagen hebt de gynaecoloog bellen en overleggen. Dat kan nooit kwaad.
Reageren
Het zit jou ook niet echt mee…..visje1239 mei 2014 om 05:35Uit de uitslag kwam er niets naar voren, geen ontstekingen. Verdenking van de huisarts bleef op nierstenen. Gister nauwelijks last gehad, eerlijk is eerlijk, maar vandaag voel ik toch weer dat gezeur. Nadat ik de uitslag had belde ik de gynaecoloog en ik zou terug gebeld worden tijdens spreekuur, dat kon wat later zijn maar ze vond het vervelend dat ik steeds een andere kant op gestuurd werd.. al met al ben ik nog niet terug gebeld.
ReagerenJohn (moderator)
9 mei 2014 om 08:09Als ze niet belt, gewoon aan de bel blijven trekken. Een cyste kan inderdaad wel klachten geven. Gezien de endometriose en de cyste, acht ik een niersteen niet zo voor de hand liggend. maar goed je weet maar nooit.
Reagerenvisje1239 mei 2014 om 08:33dat gevoel had ik dus ook, meer omdat er een jong meisje zat wat nog niet precies de ervaring e.d. had om voor mijn gevoel verder te kijken dan de lijstjesprocedure van een opleiding ( niet gemeen bedoelt overigens, zoals ik al zei ze deed echt dr best) dacht dat het beter ging, maar kan niet omschrijven wat ik nu voel. Net of het strak staat vooral links, de pijn komt ook weer met pieken opzetten, maar ook rechts voel ik van alles, wat lijkt op links, dus weet niet wat ik nu wel of niet meer voel. teveel mee bezig? Probeer het los te laten, maar zodra ik dan een wasje aanzet ( zoals net) merk ik dat het niet tussen de oren zit!
ReagerenJohn (moderator)
9 mei 2014 om 08:44Ik hoop dat er snel verbetering komt voor je.
Reagerenvisje1239 mei 2014 om 12:23Dankjewel Tandor,
De gynaecoloog heeft gebeld, en wil wachten tot donderdag, tenzij ik koorts krijg o.i.d. Als ik teveel pijn krijg is het wellicht een idee om het eerder te bekijken maar ik wacht gewoon af. Moet lukken 😉
Wat wel opvalt is dat ik echt elke 2 uur moet plassen. Plassen doet GEEN zeer, maar moet wel erg vaak. Ook ben ik net in bad gegaan, want het leek erop dat ik licht urine verlies had. Voelde me gelijk vies 😉 en een klein beetje witte afscheiding. Ach we zien wel 😉
Tandor ontzettend bedankt, je hebt zo vaak advies gegeven, wat zo vaak juist was! Dat ik altijd op uw advies vertrouw!
ReagerenJohn (moderator)
9 mei 2014 om 13:06Graag gedaan.
Reageren
Succes ermee. Ik hoor volgende week wel hoe het is gegaan. Of eerder natuurlijk.visje12313 mei 2014 om 16:19donderdag ochtend om 7 uur aanwezig zijn, en om 8 uur ben ik aan de beurt! Volgehouden dus, zolang ik aan mezelf dacht was de pijn dragelijk. Nu zien wat ze zien donderdag!!
ReagerenJohn (moderator)
13 mei 2014 om 16:31Ik zal voor je duimen donderdag 😉
Reagerenvisje12319 mei 2014 om 11:06De kijkoperatie is achter de rug, het is allemaal goed verlopen maar er waren wat problemen met computers waardoor ze niet mochten opereren tot dat verholpen was. Hierdoor was er geen mogelijkheid om de arts te spreken tijdens een rondje na de operatie. Hij zou me vandaag bellen…
De MRI was zo overduidelijk, alleen tijdens de kijkoperatie is er helemaal niets gevonden? Mijn buik is mooi schoon en geen afwijkingen te zien!
Reageren
Hij weet niet hoe dat kan, heeft hij nog nooit meegemaakt dat wat een mri aangeeft hij met het blote oog niet kan zien?
Volgens hoe de MRI eruit zag, moest de boel eruit, grote plakkaten hier en daar! Geen twijfel mogelijk.. en dan dit??? Hij heeft nu een radioloog erbij gehaald en ze onderzoeken nogmaals de MRI… maar nu begrijp ik er helemaal niets meer van. Waar komt mijn pijn dan vandaan? Waardoor ik niet in staat ben om te werken? Mijn gewone dingen op te pakken?? Wat nu?John (moderator)
19 mei 2014 om 11:15Dat is inderdaad bizar.
Reageren
Ben dan toch wel eens benieuwd wat er uit de nieuwe beoordeling van de MRI gaat komen. Hier heb ik dus ook even geen verklaring voor. 🙁visje12319 mei 2014 om 11:27Bedankt vriendelijke Tandor 🙁 We horen het volgende week..
Reagerenvisje12326 mei 2014 om 19:06Op de mri zou geen endometriose gevonden zijn. Op de vraag wat dan wel, het was volgens hem immers overduidelijk.. Was het antwoord dat het mogelijk bloed geweest kon zijn.. ?? Buikholte was schoon. Hij heeft verwijzing voor n mdl arts gemaakt. Kan ik begin juli pas terecht.. Ben effe van slag… Er was voor mij ook rust, het kon aangepakt worden.. Nu begin ik weer opnieuw, onzekerheid..
ReagerenJohn (moderator)
26 mei 2014 om 19:57Vervelend voor je.
Reageren
Bloed zou kunnen, als het afkomstig is geweest van bijvoorbeeld een cyste die stuk is gegaan. Maar het is een beetje wazig allemaal. Hij had natuurlijk ook zelf even met de MDL arts contact kunnen opnemen om eerder een afspraak te krijgen. Maar goed. Daar heb je nu niets aan. Helaas. Weer wachten dan maar.