- TB12 juni 2026 om 11:29
Hallo allemaal,
Ik ervaar inmiddels al ongeveer 6 maanden af en aan een stekende pijn in mijn rug, net onder mijn schouderblad aan de linkerkant (vanuit mijn perspectief). In eerste instantie dacht ik dat het kwam doordat ik mijn rug vaak draaide om hem te laten knakken. Toen ik daarmee stopte leek het in het begin beter te gaan, maar niezen deed nog steeds enorm veel pijn. Het voelt dan alsof iemand me met een mes in mijn rug steekt. Ook bij hoesten ervaar ik dezelfde scherpe pijn.
Ik heb hier eerder ook last van gehad, maar toen verdween het na ongeveer een week vanzelf. Voor wat extra context: ik ben 21 jaar oud, zit best veel achter mijn bureau en beweeg daarnaast redelijk veel.
Ik ben al bij de huisarts geweest, maar daar heb ik niet echt hulp gekregen. Het advies was om naar een fysiotherapeut te gaan. Inmiddels heb ik 8 behandelingen gehad, maar het lijkt juist steeds erger te worden. Daarnaast ben ik ook bij een osteopaat geweest, maar sinds die behandeling zijn de klachten eigenlijk nog verder toegenomen. Met name de pijn tijdens niezen en hoesten is sindsdien een stuk heftiger geworden.
Vorig jaar heb ik een MRI van mijn ruggenwervelkolom gehad vanwege een probleem met mijn benen, waarvan nog steeds niet bekend is wat de oorzaak is. Op die MRI was destijds niets bijzonders te zien.
Alle hulp of ideeën worden gewaardeerd. Tot nu toe lijkt niemand te weten wat het is, en het begint steeds frustrerender te worden om zonder antwoorden rond te lopen.
Alvast bedankt!
1 reactieReageren
Peter (huisarts)
12 juni 2026 om 19:02Het kan een onstekingsreactie zijn bij de aanhechting van de rugspieren tussen de schouderbladen (die zitten vast aan de rand van de schouderbladen) Dat kan een stekende pijn geven, en kan een tijd blijven zeuren. Dat is dus iets anders als dat er een wervelstandsprobleem bestaat (wat meer iets voor een manueel therapeut of osteopaath is). het heeft natuurlijk wel ook met je houding / spierspanning te maken. Lokaal Diclofenac gel erop smeren en eventueel Ibuprofen 2dd 400 mg slikken.
Reageren