- Anoniem1 maart 2015 om 09:32
Al enige tijd heb ik last van scherpe pijnsteken vlak onder mijn rechter schouderblad, aan de kant van mijn wervelkolom. Ik heb verder geen last van mijn schouder, de pijn is niet continue aanwezig. Het komt opzetten vanuit het niets en meestal in rust. De pijn is vrijwel direct erg hevig en ebt vrij snel weer weg (wanneer ik me flink concentreer op mijn ademhaling, neus in, mond uit). Een aanval duurt gemiddelde een seconde of 15 denk ik. Voorheen had in de steken een paar keer per week, de afgelopen dagen 1 a 2x per dag. Ook heb ik vaak een dood/lam gevoel in de schouder-bovenarm wat doortrekt tot aan mijn hand.
Vrijdag geprobeerd een afspraak te maken met mijn huisarts maar ik bleef maar in de wacht, dus ik probeer het morgen weer.
Wat zou dit kunnen zijn? Zenuwontsteking?
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
1 maart 2015 om 13:30Als het een zenuwontsteking is, zou de ademhaling daar geen invloed op hebben. Gezien de werking van de ademhaling en de andere klachten lijkt het eigenlijk meer op een aanval van hyperventilatie.
Heb je ook wel een s een drukkend gevoel op je borst of het gevoel dat je dieper moet gaan inademen omdat er te weinig lucht in de longen komt?
Reageren
Ervaar je veel stress of spanningen? Ben je onlangs ziek geweest?Anoniem1 maart 2015 om 18:06Nee ik heb eigenlijk nooit druk op de borst of ademtekort. Stress en spanning ook niet echt.
Vorige week heb ik wel een flinke griep gehad, maar daarvoor had ik de klachten al. Ik heb dit sinds oktober denk ik.
ReagerenJohn (moderator)
1 maart 2015 om 19:28Ga dan eens met de klachten naar je huisarts
ReagerenAnoniem1 maart 2015 om 21:17Morgen poging 2 voor een afspraak 🙂
ReagerenMT19725 juni 2018 om 10:32Ik heb al heel erg lang last van steken onder mijn rechter schouderblad als ik mijn hoofd draai en met draaien bedoel ik naar alle kanten. Ik ben al een aantal keer bij een manueel therapeut geweest en die heeft ook gekraakt. Hij zegt dat er een rip vast. Ook doe ik triggerpoint massage met een balletje op die plek en erom heen. Na alle mijn pogingen word het maar niet beter. Wat kan ik nog meer doen????
ReagerenJohn (moderator)
5 juni 2018 om 10:38Ga met de klachten terug naar de huisarts
Reageren