- Anoniempje9014 mei 2010 om 21:45
Ik krijg af en toe stekend pijn in mijn linker schouder en wat boven mijn linker borst. Het probleem is dat dit steeds pijnlijker word en wat langer blijft. Ik krijg wat lichte pijn in mijn zij als ik adem na de steken. Laatst gebeurde het toen ik piano speelde, de pijn was zo erg dat ik voor een minuut moest stoppen om tot me zelf te komen. Enig idee wat dit is? Mijn huisarts gaat me vast terug naar huis sturen, vandaar dat ik het alvast hier vraag.
Alvast bedankt,
MVG.11 reactiesReagerenSandertje14 mei 2010 om 23:06Op internet kan geen diagnose gesteld worden.
Voor een diagnose dient een dokter een lichamelijk onderzoek te doen en te beschikken over het medisch dossier van de patiënt.
In dit geval is het omdat er bij deze klachten een kans bestaat op angina pectoris van extra belang, omdat een van de mogelijke diagnosen angina pectoris dus een levensgevaarlijke aandoening is van het hart.
Het lijkt mij dus de enige mogelijkheid dat u hiermee naar de huisarts gaat. En er niet mee wacht of op internet gaat zoeken.
ReagerenAnoniem14 mei 2010 om 23:07Lees de informatie van de hartstichting over angina pectoris:
Reageren
http://www.hartstichting.nl/hart_en_vaten/hartziekten/angina_pectoris/uitleg_angina_pectoris/Anoniempje9015 mei 2010 om 12:29Hartstikke bedankt voor jullie reacties. Ik ben geen hart expert, maar ik hoop dat het wat anders/of juist niks is. Ik ben namelijk 20 jaar oud, rook niet en drink geen aloohol. Heb ook geen last van overgewicht. Enige probleem is dat ik niet echt gezond eet, maar ik ga denk ik toch wel naar de huisarts, want te pijn in mijn zij heeft wel de hele nacht lang geduurd. Nogmaals bedankt.
ReagerenGuido16 mei 2010 om 12:17Ik vind het verstandig dat je even naar de huisarts gaat. De huisarts kan lichamelijk onderzoek doen en een diagnose stellen.
De kans op angina pectoris bij jouw leeftijd is nihil.
Heb je hyperventilatie overwogen? En als je veel piano speelt, kan er misschien sprake zijn van een onsteking in een gewricht van de arm waar de pijn zit.
Maar zonder lichamelijk onderzoek blijft het gissen naar de oorzaak. Naar de huisarts.
En wist je dat er speciale fysiotherapeuten zijn die alleen musici behandelen? Die zijn vaak beter op de hoogte van de specifieke klachten die kunnen optreden als gevolg van het gebruik van muziekinstrumenten, en weten daarom vaak beter welke therapie daar het best bij zou kunnen aansluiten.
ReagerenAnoniempje9017 mei 2010 om 00:31Dankzij jou ben ik een stukje wijzer geworden en zal zeker je raad opvolgen. Ik ben de komende paar dagen verhinderd, maar ik zal zo snel mogelijk naar de huisarts gaan. Ik bedankt u allemaal en vooral de laatste reactie plaatser.
ReagerenAnoniem26 april 2016 om 21:38Zou ik misschien mogen weten wat het uiteindelijk was? Ik lig nu zelf al 2 dagen wakker van pijn in mn linker schouder, mn, borst en ribben als ik adem. Eerder vroeg ik dit aan de dokter en zij hij dat ik gewoon spanning had in mn schouder die daar door zenuwen afmelden, maar de pijn wordt nu wel heel erg. Alvast bedankt!
ReagerenMevr vd heuvel28 december 2016 om 13:15Stekende pijn in me linkerschouder naar me linker borst
ReagerenJohn (moderator)
28 december 2016 om 14:52Moeilijk om daar zo zonder enig onderzoek iets over te zeggen. Ga met de klachten even naar de huisarts.
ReagerenTjana2 februari 2018 om 19:09Heb een ontzettende pijn van mij linkerschouder naar me borst
ReagerenJohn (moderator)
2 februari 2018 om 19:10Dat zal dan een spier zijn. Moeilijk om daar zo zonder enig onderzoek iets over te zeggen.Ga naar de dokter als de klachten blijven aanhouden
ReagerenDiana25 maart 2018 om 04:06ik ben ook 20 en heb er al drie jaar last van en laatste maanden wordt het steeds erger af en toe geen klachten voor 3 maanden en op eens steek van 3 minuten en misselijkheid vreselijk pijn ben al naar huisarts geweest en heb een geruiseltje aan mijn hart (heb ik nooit gehad) naar het ziekenhuis gestuurd paar examens en voor de ego maar niks gevonden… Meestal als ik heb gewerkt of gesport heb en ga rusten op het moment dat ik ga rusten krijg ik een steek in mijn hart en klopt het heel onregelmatig en voelt of er naalden in mijn aders zitten tot aan mijn linker schouder maar ze vinden niks….
Reageren