Zoeken Vraag het forum

achterkant voet gestoten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • tuigvlieg

Hallo,

Gisteravond heb ik de achterkant van mijn voet gestoten tegen mijn rolstoel, heel tegenstrijdig. Het is gebeurd rond de achillespees zie foto bij nummer 1. Het deed wel even pijn maar 2 uur later kon ik er wel op lopen. Vannacht deed het pijn als ik mijn tenen naar het plafond zet. Vanmorgen liep ik uit bed en kwam de trap helemaal niet af. Het doet dan zoveel pijn. Ik kon daarna ook niet goed lopen. Is het verstandig om de huisarts te bellen of zal het wel overgaan aangezien de pijn pas 5 uur later kwam.

Bijlagen:
    1 reactie
    Reageren
    Peter (huisarts)

De achillespees is natuurlijk een kwetsbare pees …

(Vandaar ook het woord “achilleshiel”:
    verwijst naar een fatale of cruciale zwakke plek in iets wat verder sterk of onkwetsbaar is…)

Maar om je vraag te beantwoorden: als je gewoon op je tenen kunt staan (dus de pees intakt is) is er geen directe reden voor een artsen bezoek. De peesschede kan echter (na een paar uur!) gaan zwellen en dat geeft pijn en bewegingsbeperking. Daarnaast kan je een zwelling/ ontstekingsreactie krijgen van de slijmbeurs die de achillespees bedekt.
    De klachten zou je kunnen behandelen met rust en het smeren van Diclofenac gel (of Arnica of SRL zalf als niet chemisch alternatief).

dus: “het zal wel overgaan”…maar kan een paar dagen last geven!

Reageren
Reageer op: achterkant voet gestoten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.