- Anoniem1 april 2014 om 11:56
Hallo,
Morgen ga ik er al mee naar de dokter, maar ik ben benieuwd of iemand dit ook kent:
Ruim een jaar geleden ben ik gevallen met skiƫn. Toen ben ik heel verkeerd terecht gekomen. Op de rug. Ik kon mijn benen zelf niet meer recht leggen en ze niet bewegen. Benen zaten vast in net naar achter en verdraaid. Die netten bij de skiliften. Daarbij had ik ook de heup verdraaid. Pas na hulp van anderen kon ik ze weer bewegen. Toen weer gevallen op de rug, en dubbel geklapt. Ik heb al een meniscus operatie gehad. er bleek een zwakke plek te zitten. Ik ben toen voor mijn rug en benen nooit verder naar de huisarts geweest omdat ik dat niet nodig dacht te vinden..
Maar nu sinds kort komt de pijn in 1 keer terug. Pijn tussen schouders, en in de onderrug. Het is een stekende pijn. Komt in aanvallen. Soms een paar dagen klachtenvrij, dan komt het weer terug, en erger dan de vorige keer.
Pijn linker been. Zowel boven- als onderbeen. Een heel zwaar gevoel. Prikkend, tintelend en stekend gevoel bij het been hoog leggen. Bijv. op een stoel. Ook last van been als ik plat lig op bed. Soms zak ik een beetje door het been. als ik in de bus sta bijvoorbeeld.
Na zwemmen gevoel op watten te lopen. Voel de grond dan bijna niet.
Vanaf 1 dag na de val met skiƫn heb ik last van de hik. Dagelijks. Voel ze niet aankomen. Lijkt wel of het middenrif ondertussen is uitgelubberd..
Nog een heel raar ding. Sinds 1 week raar iets met mijn handen en armen. Met lang iets tillen, gaat de binnenkant van de arm steken en dan kan ik het niet meer lang vasthouden.
Kent iemand deze klachten? Ik vind het zo raar dat het in 1 keer weer begint. het zit namelijk op dezelfde plek steeds als toen ik op de grond lag op de berg nadat ik was gevallen.. Ik ben 19 jaar, dus ht zal niet aan ouderdom liggen š
Groetjes, M
6 reactiesReagerenAnoniem2 april 2014 om 08:09Vandaag naar de Huisarts geweest. Ik ben doorverwezen naar het ziekenhuis voor rƶntgenfoto. Ze verdenken een hernia van de S1 ruggenwervel. Dus dat word fysiotherapie volgen. Over 4 weken terug komen. Als het over 5 a 6 weken niet verbeterd is moet ik naar de neuroloog..
ReagerenJohn (moderator)
2 april 2014 om 08:20Valt te hopen dan dat de fysiotherapie gaat helpen en je van de klachten af komt.
Succes en beterschap!
ReagerenAnoniem2 april 2014 om 11:35Bedankt, dat hoop ik ook! Ga m’n best doen š
ReagerenJohn (moderator)
2 april 2014 om 12:11Laat over een tijdje even weten hoe het met je gaat.
ReagerenAnoniem3 april 2014 om 18:07Och jeetje. Vandaag gebeld naar de huisarts voor de uitslag van de rƶntgenfoto. Het is geen hernia. Maar ik vertelde dat het wel erger is geworden, en ik nu erge buikpijn erbij heb gekregen. Hier heb ik nu al 2 dagen last van. Ik heb een drukpijn, dat voelde ik zelf al, en het komt en gaat de hele dag door. Het eerste wat ik hoorde was: wacht even ik ga even overleggen met de huisarts. 1 minuut later, kwam de assistente terug aan de telefoon, en ze zei dat ik onmiddellijk naar de praktijk moest komen van de huisarts. Maar dat ging niet omdat ik op stage was, en het niet zou redden totdat ze dicht waren.. Dus morgenvroeg bellen en dan moet ik hoogst waarschijnlijk terug komen. Want ze willen hier niet mee wachten tot in het weekend.. Dus dat is weer een heel ander verhaal š Ben benieuwd wat er nou precies aan de hand is.
ReagerenJohn (moderator)
3 april 2014 om 19:35Ben benieuwd dan. Succes maar vooral beterschap
Reageren