Zoeken Vraag het forum

Wakker worden met hevige pijn in schouderblad en nek, kortademig

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Misschien herkennen mensen zich in mijn verhaal en kunnen mij misschien geruststellen.
    Sinds een 2 weken ben ik in behandeling om een niet verwerkt trauma van 10 jaar geleden te verwerken, hierdoor slaap ik erg ‘wild’met veel dromen van het trauma en ben ik de laatste 2 weken extreem vermoeid, al bij het wakker worden, ook heb ik veel last van mijn astma en gebruikte ik de pompjes een paar keer per maand momenteel is het dagelijks.
    Nu ben ik afgelopen 3 dagen extreem verkouden geweest, heb enorm veel geniest maar dat is wel weggetrokken.

Nu word ik afgelopen nacht ineens wakker en direct voel ik een helse pijn in mijn linkerschouder en schouderblad en nek.Ik raak wat in paniek als bewegen haast niet lukt van de pijn en ik raak wat kortademig, de pijn trekt niet weg maar blijft, omkijken naar rechts lukt aardig maar omlaag, omhoog en opzij naar links gaat niet, de arm kan ik wel goed bewegen maar als ik mijn arm oomhoog steek is de pijn het minste.
    Omdat ik aanleg heb vanwege allergie voor een klaplong bellen we de dokterswacht, ze kon niets voor mij doen en aangezien ik vrij rustig was in mijn vertellen moest ik paracetamol nemen en maar gaan zitten of liggen hoe het mij het prettigste was.

Ik ben gaan liggen, recht op mijn rug met mijn hoofd naar rechts en heb zo nog even kunnen slapen, mijn hele linkerkant is pijnlijk en het kijken wil niet, ook de benauwdheid is er nog.
    Ik heb geprobeerd om mijn fysio te bellen, misschien een verschoven rib maar helaas natuurlijk was hij sinds deze week op wintersport.nu kan ik vanavond terecht bij een andere fysio.

Zijn er mensen die zich herkennen in dit verhaal?De dokter is van mening dat ik ook bij de fysio moet zijn en niet bij de dokter, volgens hun is het in mijn nek en schouder geschoten.
    Mocht je ideeen hebben dan hoor ik het graag!Dank alvast!

1 reactie
    Reageren
    Tandor1

[quote]hierdoor slaap ik erg ‘wild’met veel dromen van het trauma en ben ik de laatste 2 weken extreem vermoeid, al bij het wakker worden,[/quote]
    Het is heel goed mogelijk dat je dus spierverkrampingen hebt. Je geeft aan dat je “wild” droomt en ook over het trauma. Je slaapt dus wel maar rust niet uit tijdens je slaap. Dat verklaart ook dat je extreem vermoeid bent.

De fysio kan daar wel wat aan doen, maar ik denk dat het wel belangrijk is dit ook met je behandelaar bij de GGZ te bespreken. Gebruik je medicijnen?

Reageren
Reageer op: Wakker worden met hevige pijn in schouderblad en nek, kortademig
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.