hi,
Ik begon 2 weken geleden met schouderklachten en stekende klachten rond de tussenwervel kolom en specifiek tussen schouderbladen.
De fysio voelde daar ook spanning en heeft e.e.a. los gemaakt. Dag na de fysio voelde het al beter, maar de 2e dag erna werd ik tussen 4 en 5 kermend van de pijn bij mijn nek/schouder/wervel... kan het moeilijk exact plaatsen. Sindsdien ben ik structureel dag (dus afgelopen 2 weken) tussen 4 en 5 wakker van de pijn. Het enige werkt dan rechtop te gaan zitten in bed, anders blijft de pijn.
Ik weet me dan echt geen houding meer te geven.
Het gekke is dat wanneer ik na een uur opstaan en in beweging ben gekomen, alles weg lijkt te zakken voor de rest van de dag. Echter ochtend erna , zelfde tijd, is het weer prijs.
Dokter heeft inmiddels foto's laten maken en bloed laten prikken voor een bezinking. Blijkt inderdaad hoge ontstekingwaarde te hebben en dus Prenisolol gekregen voor de ontsteking en tramadol voor de nacht. Echter tot nu toe geen effect van de prenisolol en ik word nog steeds elke ochtend wakker van de pijn, ondanks de tramadol. Ik heb zelfs , omdat ik dacht dat ik hem voor het slapen misschien wat te vroeg nam, de wekker gezet om 2u snachts om dan pas de tramadol te nemen, maar ondanks dat gewoon rond het zelfde tijdstip wakker.
Onderzoek rapport van de fysio:
- Blokkade: CWK, CTO, TH1-6, pols li,
- Hypertonie: TWK, hals, gehele arm li en re, m. psoas li, m. rhomobideus,
- Spierzwakte: m. deltoideus li
- Gespannen bindweefsel thv ribben en m. diafragma
- Ademhaling: oppervlakkig
Behandeling:
- Mobilisatie: CWK, CTO, TH1-6, pols li,
- Detonisatie: TWK, hals, gehele arm li en re, m. psoas li, m. rhomobideus,
- Huiswerkoefening: CTO/TWK extensie in zit.
Ik ben echt een beetje ten einde raad en wacht ook nog, had net gebeld..., op vervolgacties vanuit de dokter. Ik verwacht vandaag wel weer een reactie.
Welke richting zouden jullie mij aanbevelen of wellicht heeft iemand een keer het zelfde gehad?
Ik zou dan en verwijzing naar de orthopeed vragen