- Juud2 mei 2026 om 02:06
Vorig jaar rond deze tijd heb ik ook een reactie geplaatst. Ik ben toen geopereerd in Almere Ziekenhuis bij dr Schouten. En sindsdien pijnvrij! Wel alle dagen nog steeds movicolon, 1x. Zonder lukt me niet maar heb nooit meer last gehad. Ik raad het iedereen aan!
Daarvoor ook alles geprobeerd; zalfjes, Botox 2x, in Assen geweest maar niets hielp. In ieder geval de moeite waard om eens contact op te nemen met Almere Ziekenhuis.Hopeloos3 mei 2026 om 10:12Hebben ze de lis operatie bij je uitgevoerd Juud?
Reageren
Ik heb al 6 jaar last van fissuren ongeveer 1x per jaar maar nu al pijn sinds oktober en inmiddels al 3x botox gekregen.Juud3 mei 2026 om 13:40Hi!
Reageren
Nee, geen lis. Van de fissuur het oud littekenweefsel verwijderd; een nieuwe verse wond van gemaakt die opnieuw is hersteld. Icm movicolon goed te doen. Ik heb ook twee maanden non stop pijn gehad en nu sinds een jaar pijnvrij. Echt een verademing. Die lis operatie schijnt ook niet altijd succes verzekerd te zijn is mij verteld. Ik raad aan om een consult aan te vragen in Almere. Ik ben echt positief. Movicolon neem ik dan maar voor lief. Succes!!Juud3 mei 2026 om 13:48Hoi hopeloos.
Reageren
Aanvullend; het was de laserbehandeling waarbij ze dus eerst de wond schoonmaken en oud weefsel weghalen, daarna laseren en genezen.Jo16 mei 2026 om 08:20Hallo,
Ik ben afgelopen december geopereerd aan een anale fissuur na bij een jaar pijn. Na iedere stoelgang hevige pijn. Nu hebben ze het litteken weefsel weggehaald en Botox ingespoten. Eerst 3 maanden ging het super goed zonder pijn. Helaas heb ik nu af en toe weer die scherpe pijn. Ik drink iedere ochtend een glas water met macrogol. Iemand verder tips? Ik smeer nu ook Fagron zinksulfaat vaselinecrème.
ReagerenAnna16 juni 2026 om 14:15Dag Wtje, nog iedere dag zo blij met m’n pijnloze stoelgangen. Botox en bekkenbodem therapie was na al die ellendige jaren echt de oplossing. Ongelooflijk. Ik slik wel zakjes macrogol en zorg voor voldoende vocht en vezels. Soms voel ik de fissuur weer even maar ik heb alles onder controle en ben zeer dankbaar
Reageren
Ik hoop dat jij inmiddels ook veel minder of geen pijn meer hebt.
Gr. AnnaWtje26 juli 2026 om 23:33Hoi Anna,
Wat fijn te horen dat het nog steeds pijnvrij is! Hier gaat het ook tot zover goed. Ik merk wel dat het door de drukte van de dag steeds makkelijker erin schiet om bekkenbodemoefeningen te doen. Maar ik probeer wel goed naar mijn lichaam te luisteren. Ook ik gebruik nog steeds de macrogol zakjes erbij. Het moet maar, voor de zekerheid. Alles liever dan die helse pijn. Ik weet precies waar je het over hebt… dat je de fissuur soms nog wel een beetje voelt… maar gelukkig is dat meestal even een randje…. En wel behapbaar. Gaat het bij jou ook nog goed? Gr. Wtje
ReagerenAnna27 juli 2026 om 08:42Goedemorgen Wtje,
Reageren
Wat fijn dat het goed gaat bij jou. Ook bij mij nog alles onder controle, door een paar stressvolle maanden waarin ik dus mijn lichaam meer aanspan, dus ook mijn bekkenbodem, voel ik de fissuur opspelen. Maar ik krijg geen paniek, ik weet dat ik weer extra alert moet zijn en me focussen op de ontspanning van mijn bekkenbodem. Ik heb het onder controle en de helse pijnen die ik ooit had, kronkelend en huilend op de vloer… dát heb ik niet meer en ben er ook niet bang voor. De zakjes macrogol zal ik waarschijnlijk de rest van mijn leven (Nu 60) moeten gebruiken, soms 2 of 3 zakjes, zoals een paar weken geleden. Geen probleem voor mij. Is dagelijkse routine geworden. Ik ben ontzettend dankbaar, iedere dag! Ik wens jou Wtje dat het goed blijft gaan en alle anderen die nog lijden, veel sterkte!