Sinds een jaar heb ik pijn in mijn buik. Het begon met pijnscheuten. Ik heb er tot een 3-4 weken terug niets meegedaan omdat ik zoiets had dat het er wel bij hoorde ofzo.
Nu is de pijn constant aanwezig, ik zit nu een week ziek thuis omdat ik niet veel kan doen. 2 weken terug een colonoscopie gehad, maar er is niets met me darmen. Gynaecologie geweest en daar is ook niks te vinden. Heb geen last van plassen etc. Dus geloof ik ook niet dat het me nieren zijn. Wanneer ik pijn heb schiet het me lies en linker been in en komt ook de pijn bij mijn vagina naar buiten. Met de HA zijn we alles al aan het uitsluiten, maar weten even niet wat het kan zijn.
o ja, ik heb een doemscenario: ik rook, heb overgewicht en diabetes II.
HA denkt nu misschien vernauwing van de aders. Ik weet het allemaal niet meer.
Misschien herkenbaar voor iemand?
Groetjes Daantje
Hallo Daantje,
Wat denk je er van om eens aan jezelf te gaan werken? Stoppen met roken en meer bewegen zodat je wat overgewicht kwijt raakt? hoe komt het dat je zo zwaar bent? Medicijnen?
Groetjes Pieter
Beste Pieter,
Overgewicht is gekomen door medicijnen en nav een hersenvliesontsteking waardoor ik bepaalde dingen niet meer kan doen. Aan mezelf werken doe ik al een tijdje, maar overgewicht is niet van de ene op andere week verdwenen. We zijn onderweg. Stoppen met roken en lijnen tegelijk????
Maar ik vraag hier niet om een discussie over mijn levensstijl en wijze.
Hallo Daantje, ik begrijp Pieters reactie wel, maar voel je vooral niet aangevallen. We zijn je niet aan het beoordelen, maar willen graag helpen. Als je zelf aangeeft dat je overgewicht hebt, is het logisch dat mensen reageren met 'probeer gezond af te vallen'. We zeggen toch niet 'je bent te dik'? En je hebt diabetes, dus dat betekent dat je op vaste tijden moet eten en prikken (heb een vriend met diabetes). Het is deze vriend gelukt om én te stoppen met roken, én tegelijkertijd af te vallen. Hij woog eerst 135kg (190mtr) en heel geleidelijk - 15 maanden - weegt hij 90kg. Hij heeft bijna geen diabetes meer, en heeft zichzelf echt overtroffen. Elke dag 2x een half uurtje wandelen, verder niet. En natuurlijk niet vet gaan zitten snaaien. Dus we bedoelen het goed en hopen dat je juist minder medicijnen nodig gaat hebben dan meer... Enfin, we horen weer van je? Sterkte!
Groetjes Emma
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!