Zoeken Vraag het forum

Pijn in onderbuik (links)

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Miranda

Hallo,

Ik heb sinds een dag of 5 wat pijn links onderin m’n buik.
    Vooral als ik op die plek druk, voelt de pijn alsof je daar een flinke verse blauwe plek hebt.

Ook als ik bijv. op de wc zit, en veeg na het plassen af, dan voel ik precies hetzelfde (omdat ik tijdens het afvegen wat naar links leun..). Dit voel ik ook bij bijv. het uittrekken van mijn broek als ik dus mijn been omhoog til.

Het kan zijn dat ik misschien te weinig drink, maar ik vind zelf mijn urine ook wat donkerder van kleur de laatste paar dagen. Een blaasontsteking kan het niet zijn, want daar heb ik jaren geleden vaak genoeg last van gehad. Dus ik weet wat dat is.

Misschien herkent iemand van jullie dit? Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groetjes Miranda

2 reacties
    Reageren
    Maarten

Beste Miranda,

Ik raad je aan om naar de huisarts te gaan. De buik is zoals je weet een gedeelte van je lichaam vol met organen en zo via het internet is het niet erg makkelijk om de plaats van de pijn te vinden.
    Als je het gevoel hebt dat je urine echt veel donkerder is geworden zou het zo kunnen zijn dat er iets met de nier is, maar er zijn nog veel meer mogelijke diagnoses zoals een gasophoping in de darmen die deze prikkel veroorzaken.

Veel succes!

Reageren
    Miranda

Hoi Maarten,

Bedankt voor je reactie!

Als het na het weekend nog steeds hetzelfde voelt, maak ik een afspraak bij de huisarts..

Maar als ik last van mijn nieren zou hebben, zit de pijn dan niet eerder bij je rug? en dan wat richting de zijkanten van je rug?
    Mijn urine is vooral in de ochtend donkerder als wat ik normaal ’s morgens heb.

Moet ook zeggen dat ik sinds 30 april ben gestopt met de pil, omdat ik graag een kindje wil met mijn man. Heb 3 september mijn laatste menstruatie gehad. Heb ongeveer een cyclus van 29 dagen.. Dus volgende week zaterdag zou ik weer ongesteld moeten worden. Beetje vies verhaal vind ik.. maar, moet zeggen dat de laatste menstruatie wel raar begon. Vanaf woensdag 31 augustus begon het wat te rommelen, was heel weinig bloed en wat bruinig nog.. Zaterdag 3 sept. brak het smiddags pas door.

Nou ja, ik wacht het nog heel even af.. Anders naar de dokter. En anders maar even een testje halen! Ik wil er niet teveel mee bezig zijn in mijn hoofd, maar door dit soort dingen ga je er toch aan denken.

Groetjes Miranda

Reageren
Reageer op: Pijn in onderbuik (links)
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.