Zoeken Vraag het forum

Vanmorgen heftige buikpijn onderbuik links

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoi,
    Ik heb een vraag.
    Vanmorgen toen ik wakker werd was er eerst niets aan de hand, ik liep gewoon een beetje rond, geen enkel probleem.
    Tot ik in de keuken stond en overvallen werd door een heftige buikpijn.
    Ik dacht eerst dat het een rare menstruatiepijn kon zijn, want vandaag of morgen moet ik ongesteld worden.
    Al snel dacht ik er heel anders over want de pijn was echt niet de harden en was totaal anders dan anders. Het deed me denken aan de pijn van een blinde darm ontsteking, alleen niet rechts maar links onder.
    Het trok door m`n hele buik heen, m`n rug en ik werd er duizelig en rillerig van.

Ik ben gaan liggen, heb twee paracetamols genomen en heb gewacht, hevig hopend dat het weg zou gaan. Het duurde tien minuten ongeveer, erg lang omdat het zo heftig was.
    Daarna zakte het langzaam weg, en nu voel ik helemaal niets meer. Behalve als ik links onder druk, dan is het daar gevoelig.

Is dit iets om mee naar de huisarts te gaan? Of is het misschien gewoon koliek?
    Ik vraag me af of het een eileider kan zijn? Er zit daar ook iets met een langwerpige vorm, zo dik als een watervaste stift ongeveer, en zo`n 4 cm lang. Is dat een stuk darm waar het een beetje vast zit? Of kan het ook een eileider zijn?

Het zit links, vlakbij het stuk bekken dat uitsteekt zeg maar.
    Ik heb al wel een tijdje last van een vage doffe pijn in de buurt van m`n blaas, als ik s’morgens opsta (de beweging van het rechtop gaan zitten voelt dan onprettig)
    Maar geen pijn bij het plassen.

Als iemand iets kan adviseren, heel erg graag! Ik wil de huisarts niet onnodig lastig vallen. Maar wil ook niet dat het terugkomt!!!

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als je klachten hebt en je gaat daarmee naar je huisarts is dat geen kwestie van lastig vallen. ook die mensen moeten leven van het geld dat ze verdienen van de patiënten die langs komen.

Ga met de klachten inderdaad even naar je huisarts.

Reageren
    Anoniem

Daar heb je wel gelijk in natuurlijk. De huisarts hier heeft het echt heel erg druk, waardoor ik bang ben dat het ‘lastig’ is. Maar het is inderdaad vast niet de bedoeling dat je dan maar niet meer gaat.

Ik heb gebeld met de huisarts assistente en gevraagd of ik een afspraak moest maken, na het allemaal uitgelegd te hebben. Dat hoefde niet, ze wilde wel dat ik wat urine kwam brengen.
    Dat heb ik intussen gedaan, nu even wachten tot ze terug belt.

Reageren
    Anoniem

De uitslag is dat ze het niet goed konden zien omdat het geen ochtendurine was. Maar er zaten wel wat bacteriën in.
    Dus misschien een blaasontsteking, of een niersteentje. Morgenochtend moest ik weer wat urine brengen zodat ze beter kunnen kijken. Maar ik moet werken, en heb een moeilijke leidinggevende wat dit soort dingen betreft.
    Dus ik heb gevraagd of het in orde is als ik het even aankijk, en daarbij veel drink, en flink wat vitamine C neem voor een paar dagen.
    En dat was in orde.
    Ik heb wel een extra potje gehaald voor urine bij de apotheek, voor het geval dat ik er morgenochtend anders over denk.

Ik heb alleen wel een beetje het idee dat het geen niersteen is, omdat ik geen bewegingsdrang had, juist niet. Het gaf meer pijn als ik bewoog.
    En een blaasontsteking.. weet ik ook niet zeker, omdat ik geen last heb van pijn bij het plassen.
    Ik heb wel nog steeds wat aanrakingspijn in de onderbuik. Het hele gebied, en vooral links.

Reageren
Reageer op: Vanmorgen heftige buikpijn onderbuik links
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

4 min leestijd

Striae tijdens de zwangerschap: wanneer, voorkomen en welke crème helpt?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.