Hallo,
Ik had een vraagje ik ben 21 en heb elke dag last van hoofdpijn een nare hoofdpijn, mn hoofd voelt zwaar en kheb steken of links of rechts en vaak ook een druk op mijn hoofd. Ook op mijn voorhoofd een nare druk en vaak last van lichtflitsen in mn oog of zwarte vlekjes die voorbij komen.
Daarnaast ook nog last van een druk op mijn borstkas/maag.. Het voelt alsof ik een baksteen daar heb liggen waardoor het ademen ook moeilijker gaat t voelt alsof ik lucht te kort kom.. En nog hartkloppingen erbij waardoor ik het bloedheet en benauwd krijg.
Ik voel me ook vaak niet lekker.. Soms is het zo gevig dat ik niet eens alleen durf te zijn, of dat ik denk dat ik ga flauwvallen ofso.. Ik ben ook vaak moe, en moet vaak gapen omdat ik dan het gevoel heb dat ik aan meer zuurstof kom ofso.. Heel gekk
Ik ben heel vaak bij de dokter geweest en elke keer is het niks.. Meestal laat ik het dan ook daarbij maar het voelt voor mij alsof er iets niet klopt..
Herkend iemand dit? Is het normaal?
Ik heb nog een klein probleempje ik durf niet te bloedprikken! Het is heel stom maar dat is zo erg.. Heeft iemand tips om het minder ''eng'' te vinden ofzo? Ik vind echt dat ik moet bloedprikken voor controle maar ik durf echt niet.
Gr. Hajar
Hajar, de conclusie die ik trek op basis van jouw verhaal is dat je erg veel last hebt van stress en spanning. Ik vraag mij af of je wel gelukkig bent met wat je doet in het leven en of iets heel anders veel beter bij je zou passen. Het lijkt er wel op alsof je je door het leven dat je nu leidt heensleept, zonder lol, plezier en energie om de dingen voor elkaar te krijgen.
De huisarts heeft heel veel verstand van mensen en ziekten en die vind dat er niet iets ernstigs aan de hand is waar je voor behandeld kunt worden. Dat blijkt uit jouw verhaal. En ik vind de dingen die je zelf zou kunnen veranderen ook niet echt werk voor de huisarts, want jij bepaalt zelf hoe jouw leven eruit ziet, en niet een dokter, een dokter is er voor echt zieke mensen, en dat ben je dus niet.
Zou je wat meer kunnen vertellen over jouw dagelijkse reilen en zeilen in daily life?
Hallo,
Bedankt voor je reactie! Mijn leven haha jaa druk maar ik vind het wel leuk wat ik doe hoor.. Ik ben net begonnen aan een opleiding op de Pabo verder werk ik als oproepkracht op een buitenschoolseopvang, Het is niet veel wat ik doe maar ik vind het super.. Ik heb idd soms stress momenten dan heb ik meer last van hoofdpijn etc.
Ik heb wel een lichte vorm van migarene daar heb ik wel medicijnen voor, ik heb bloedarmoede gehad nu is het net goed zeg maar..
Mn huisarts heeft mij wel vaker door verwezen naar het ziekenhuis om te bloedprikken, maar ik ben dus nooit geweest omdat ik niet durf..
Ik vroeg me gewoon af of de symptomen andere herkennen of ook hebben en wat de huisarts daarop zegt tegen hen..
Als de huisarts heeft geadviseerd bloed te laten prikken, dan denkt de huisarts misschien aan de schildklier of aan bloedarmoede. het is wel te adviseren dit te doen, om zeker weten dat er toch niet iets lichamelijks aan de hand is.
Hey Hajar
ik ben een meisje van 17 jaar en heb net dezelfde symptomen als jij,
de dokter vind bij mij niets naar cardioloog geweest omdat ik veel last heb van steken in de borst niets gevonden, ze denken allemaal dat een beetje stress is en slechte conditie maar ik blijf maar met die symptomen zitten. heb jij er nog last van of hoe heb jij jezelf eraf geholpen?
groetjes
evelien
Hai Eveliennn,
Ben je begonnen met sport, bewegen? Hoe gaat het nu met je conditie? En hoe gaat het met jouw klachten?
Harm
hey harm
ik ben beginnen fitnissen en heb nu veel beweging met mijn stage en de klachten zijn beetje geminderd. mijn hartslag is tussen de 80 en de 90. Soms heb ik weer zo'n 'aanval' en dat is echt heel vervelend. Heb jij ook zoiets of ?
groetjes
evelien
Wat is precies jouw angst voor bloed te laten prikken? Als je het prikje pijn vind doen, kun je een uurtje van te voren een EMLA pleister opplakken. En als je denkt flauw te vallen, kijk dan gewoon niet.
Succes
Hallo,
Dit is misschien een hele late reactie,
ik ben een meisje van 15 en heb last van dezelfde dingen.
Ik heb verschillende onderzoeken aan mijn hart gehad en ook bij mij konden ze niks vinden.
Ze vonden wel dat ik een hele lage hartslag had van 35 slagen per minuut.
Ik heb geen last van stress, en bij mij zijn ze nu bezig met verder onderzoek.
Weet jij al wat er precies is '?
gr. Kim
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!