Zoeken Vraag het forum

De rug boven en onder

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Karwei

Hey hey,

hier heb ik direct 2 onderwerpen:

1. Het eerste probleem is mijn onderrug: ik ben het al een heel tijd gewoon dat ik pijn in mijn onderrug heb maar deze is anders… Ik heb een steken en trekken van mijn rechter onderrug tot mijn dijbeen, niet altijd maar wel altijd vaker. Als ik lig heb ik er meestal geen last van, enkel als ik op een hard oppervlak lig bvb in de sauna. Dan heb ik wel veel pijn en kan mij alleen amper rechtzetten, ook als ik dan lach doet het pijn. Ik kan mij enkel terug recht helpen als ik mij eraf rol. Wat zou dat kunnen zijn? Moet ik mij zorgen maken?

2. Het tweede probleem zit in mijn nek en tussen mijn schouders.
    Als ik nu bvb mijn hoofd naar voor beug zonder mij voor de rest te bewegen heb ik een trekken in mijn rug. Desto meer ik voorover beug desto verder trekt het. Op het einde lijkt het , dat ik zelfs pijn in mijn nieren heb.
    Met mijn schouders is het zo dat ik bij sommige bewegingen een domp steken tussen mijn schouderbladen heb, op mijn wervels. maar als ik eten doorslik doe het daar ook veel pijn, dat is erg vervelend. Ook hier weet ik niet wat het zou kunnen zijn. Iemand?

Dank voor jullie interesse en hulp
    Karina

3 reacties
    Reageren
    Anoniem

Het eerste zou een hernia kunnen zijn. Het tweede lijkt het meest op spanningsklachten.

Reageren
    Per

Beide geopperde oorzaken van uw klachten kunnen eenvoudig door de huisarts worden onderzocht.

Reageren
Reageer op: De rug boven en onder
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.