Zoeken Vraag het forum

Pijn aan rug

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Beste allemaal,

Vorige week donderdag kreeg ik opeens last van mijn rug. Ik voelde de pijn vooral als ik naar achteren boog. Ook had ik een beetje last van mijn benen. Nu, een week later, is de pijn erger geworden aan mijn rug en meer naar boven verplaatst. Ik heb geen last meer van mijn benen. Ook heb ik opeens erge pijn aan mijn schouders. De pijn aan mijn schouders voelt aan als spierpijn. De pijn aan mijn rug voelt aan als steken en drukpijn. Ik voel ook pijn als ik een rondje heb gewandeld. Het voelt dan stijf aan. Ook als ik ’s ochtends wakker wordt en ik opsta voelt het stijf aan. Het voelt dan ook alsof ik overal pijn heb.

Ik denk zelf dat de pijn van mijn schouders door de rugpijn komt. Ik werk in een winkel waar ik zwaar moet tillen en veel moet bukken en ik denk zelf dat de pijn daardoor erger wordt. Ik denk dat mijn rug is overbelast, maar dat weet ik niet zeker. Ik heb dit nog nooit gehad. Het zal denk ik verstandig zijn om naar de dokter te gaan als dit lang aanhoudt? Al lees ik op internet dat het wel maanden kan duren voordat het over is, als het tenminste overbelast is.

5 reacties
    Reageren
    Anoniem

Zit ook steeds te twijfelen of ik dan wel naar het werk zal gaan, al zit ik ook voornamelijk kassa. Maarja er komen ook zwaardere producten aan de band. En het zit ook niet zo lekker, want ik zit dan toch een beetje naar voren gebogen. Maar ik wil me eigenlijk pas afmelden wanneer ik hele erge pijn heb en het echt niet meer gaat. Maar ben bang dat de pijn steeds erger wordt door het werk, al wil ik wel steeds gaan.

Reageren
    John (moderator)

Ga inderdaad naar de huisarts als de klachten aanhouden.

Reageren
    Anoniem

Oké bedankt. En wat raadt je aan, gewoon gaan werken zolang de pijn draaglijk is?

Reageren
    John (moderator)

Dat kun je alleen maar zelf bepalen.

Reageren
    Anoniem

Nu ook. Ik zit rechtop in bed (wel met een steun in mijn rug) en ik liep net even naar de badkamer en ik voel nu ook pijn aan mijn benen. Voelt echt alsof ik overal pijn heb. Stijfjes.

Dan inderdaad maar naar dokter als het aanhoudt en ondraaglijk wordt ja.

Reageren
Reageer op: Pijn aan rug
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.