Zoeken Vraag het forum

Hernia zonder beknelde zenuw

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Nara

Hallo,

Ik heb al een lange tijd ernstige lage rugpijn. Ik heb een wortelcyste op de L2-L3 die links zit te duwen en een hernia op de L5-S1.

Er zitten geen beknelde zenuwen bij de hernia en is dus echt een hernia opzich. Nu kan ik niet meer functioneren van de pijn en mijn vraag is kan ik pijn hebben van de hernia zonder dat er beknelde zenuwen zitten?

1 reactie
    Reageren
    Suus

Ik zou dat met je neuroloog bespreken, omdat ook over een wortelcyste schrijft. Drukt die wel op een zenuwwortel, zou mijn eerste vraag zijn.
    Je neuroloog kan die vraag beantwoorden.
    Daarbij kan een hernia ook bot op bot pijn geven als de tussenwervelschijf helemaal weg is.
    En een verkeerde of compensatie houding door rugpijn met een andere oorzaak (spieren bijvoorbeeld) kan ook zenuwpijn geven die te vergelijken is met een hernia.
    Evenals bijvoorbeeld bekkeninstabiliteit of vastzittende of versleten si gewrichten.
    Ik denk dat je beter jou vraag om kunt draaien: je kunt dus een hernia hebben die geen compressie geeft,maar wel hernia achtige klachten hebben, wat is daar dan de oorzaak van?
    Je zou een verwijzing naar een Pijnpoli kunnen vragen voor verder onderzoek naar de oorzaak van je pijnklachten, als de hernia en de cyste niet op een zenuw drukken.

Reageren
Reageer op: Hernia zonder beknelde zenuw
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.