- roomijsje18 mei 2018 om 01:41
Ik (31, 180cm, 82kg, sportief) ben momenteel werkzaam en woonachtig in Vietnam en heb last van een knellende pijn in mijn rechterzij aan de onderkant van mijn ribbenkast. De pijn straalt uit naar mijn rechterarm en schouder. De pijn is niet constant, valt nu wel mee, maar was twee dagen geleden zo erg dat ik er s’nachts wakker van werd en er erg onrustig van werd. De klachten zijn niet helemaal nieuw en zijn in de afgelopen 9 maanden geleidelijk erger geworden, tot dit punt.
Ik denk zelf aan galstenen, maar heb geen afwijkend gekleurde ontlasting en zie ook niet geel 🙂
Ik heb geprobeerd contact te zoeken met mijn huisarts in NL om eea te bespreken maar die is op vakantie. In de buurt van waar ik woon in Vietnam zit een prima privaat ziekenhuis maar ben enigszins terughoudend om daar langs te gaan omdat ik al eens eerder met andere buikklachten ben langs geweest en toen gelijk 3 dagen mocht blijven.
Ik ben nu heel erg in twijfel over wat handig is. wachten met huisartsbezoek tot ik weer in NL ben (over ca 2 maanden) of nu toch doktor bezoeken?
1 reactieReagerenJohn (moderator)
18 mei 2018 om 08:24Moeilijk om daar zo iets over te zeggen… Je zult zelf even moeten kijken hoe erg de klachten zijn. Als de pijn zo erg is dat je er niet van slaapt, is het wellicht toch verstandig om een arts op te zoeken
Reageren