- Maru14 november 2018 om 16:32
Een hele goede dag
Ik ben 22 jaar en heb sinds een maand geleden pijn bij de rechter onderkant achter mijn ribben. Ik ben al 2x naar de huisarts geweest. Ze hebben gekeken naar mijn ribben en een gebroken rib bleek niet de oorzaak te zijn. Vervolgens ben ik doorverwezen naar een longarts en die heeft fotos gemaakt van mijn longen. Mijn longen zagen er heel gezond uit en verder leek het ook niks met me longen te maken hebben.
Ik heb nu al 1 maand last van deze pijn. Ik ben er een maand geleden uit het niets mee wakker geworden. Het is een soort drukkende pijn en ik krijg er vooral heel erg last van als ik heel diep moet ademhalen. Vorige week was de pijn wel heel wat vermindererd. Ik voelde het bijna niet meer. Ik weet absoluut niet hoe dat was gekomen maar deze week heb ik weer last van de pijn en vandaag is de pijn heel erg. Ook moet ik bij vermelden dat ik regelmatig moet gaan boeren en dat het een soort van de pijn (tijdelijk) verminderd.
Graag zou ik willen weten wat er aan de hand is want van de huisarts krijg ik alleen maar te horen dat ik moet gaan rusten en die helpen verder niet. Alvast ontzettend bedankt.
Met vriendelijke groet,
Maru
1 reactieReagerenStampertje16 november 2018 om 14:28Een echo kan misschien meer vertellen. Daarmee kunnen ze galstenen opsporen. Deze geven vaan geen klachten, maar als er eentje ‘vrij’ komt dan heb je echt een koliek waarbij de steen (of gruis) door het galkanaal naar de darm moet.
Ook als ze er niet zitten, weet je meer: je hebt weer wat uitgesloten. Dus ik zou om een echo vragen van de rechterribbenkast, galblaas en lever.
Succes
Reageren