- Anoniem7 april 2015 om 10:26
Hoi iedereen,
Ik heb sinds 2,5 week heel veel last van mijn zij. Volgens mij is dit gebeurd tijdens het trainen in de sportschool. Ik wilde vorige maand, na een rust van bijna 6 jaar, weer intensief trainen in de sportschool en ben hier misschien iets te fanatiek op ingegaan.
Ik train inmiddels al 2 weken niet meer omdat ik verga van de pijn als ik inspan.
Als ik stil zit heb ik nergens last van, maar zodra ik mijn buikspieren aanspan voel ik het. Als ik onder mijn ribben druk, dan voel ik een pijnlijke steek. Bij het knuffelen heb ik pijn en zodra ik op mijn (rechter)zij ga liggen ook.
Het zijn niet mijn ribben zelf, want die doen geen pijn. Het is vooral tijdens inspanning en diep inademen.Ik ben al naar de huisarts geweest, die denkt dat het gordelroos is, wat ik zelf een beetje vergezocht vind. (Ik heb geen last van mijn huid, en het is begonnen tijdens intensieve training, bovendien heb ik geen blaasjes of iets.)
Ik vermoed zelf een spier, en ik ben ook al naar de fysio geweest. Zij wist het ook niet en zei dat ik moest rusten.Nu 2 weken later is de pijn er niet minder op geworden en kan ik niet eens hardlopen want dan steekt mijn zij.
Ik ben radeloos en wanhopig aan het worden. Ik denk dat ik inderdaad moet rusten, maar wat is het? En hoe kan ik het herstelproces versnellen?
Ik hoop dat iemand me hier mee zou kunnen helpen.
Met vriendelijke groeten,
Rico
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
7 april 2015 om 15:41Als het een van de buikspieren zou zijn, verwacht is dat de fysio dat gevonden zou hebben. Het kan ook je middenrif zijn. Misschien zelfs een breukje. Maar dat kan ik zo niet beoordelen. Je zult in ieder geval voorlopig rust moeten houden. Als de klachten na 2 weken (vanaf nu) nog onverminderd aanwezig zijn ga dan naar je huisarts terug en vraag om een onderzoek van je middenrif.
ReagerenAnoniem8 april 2015 om 15:04Dankjewel voor je reactie 🙂
ReagerenAnoniem13 april 2015 om 09:43Hoi,
De pijn is inmiddels een stukje minder geworden en ik zou graag weer snel willen beginnen met sporten.
Wat raden jullie aan?
Alleen cardio en veel rekken/strekken?
Nog even wachten, of kan ik al kleine oefeningen doen.
Groeten,
Rico
ReagerenJohn (moderator)
13 april 2015 om 10:28Dat de pijn is afgenomen, is al een goed teken. Maar ze is nog niet weg !
Reageren
Het zou beter zijn nog even te wachten.
Als je toch al wat wil gaan doen probeer in ieder geval belasting van je buikspieren te voorkomen.