Zoeken Vraag het forum

Pijn, rechts onder ribben

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoi iedereen,

Ik heb sinds 2,5 week heel veel last van mijn zij. Volgens mij is dit gebeurd tijdens het trainen in de sportschool. Ik wilde vorige maand, na een rust van bijna 6 jaar, weer intensief trainen in de sportschool en ben hier misschien iets te fanatiek op ingegaan.

Ik train inmiddels al 2 weken niet meer omdat ik verga van de pijn als ik inspan.
    Als ik stil zit heb ik nergens last van, maar zodra ik mijn buikspieren aanspan voel ik het. Als ik onder mijn ribben druk, dan voel ik een pijnlijke steek. Bij het knuffelen heb ik pijn en zodra ik op mijn (rechter)zij ga liggen ook.
    Het zijn niet mijn ribben zelf, want die doen geen pijn. Het is vooral tijdens inspanning en diep inademen.

Ik ben al naar de huisarts geweest, die denkt dat het gordelroos is, wat ik zelf een beetje vergezocht vind. (Ik heb geen last van mijn huid, en het is begonnen tijdens intensieve training, bovendien heb ik geen blaasjes of iets.)
    Ik vermoed zelf een spier, en ik ben ook al naar de fysio geweest. Zij wist het ook niet en zei dat ik moest rusten.

Nu 2 weken later is de pijn er niet minder op geworden en kan ik niet eens hardlopen want dan steekt mijn zij.

Ik ben radeloos en wanhopig aan het worden. Ik denk dat ik inderdaad moet rusten, maar wat is het? En hoe kan ik het herstelproces versnellen?

Ik hoop dat iemand me hier mee zou kunnen helpen.

Met vriendelijke groeten,

Rico

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als het een van de buikspieren zou zijn, verwacht is dat de fysio dat gevonden zou hebben. Het kan ook je middenrif zijn. Misschien zelfs een breukje. Maar dat kan ik zo niet beoordelen. Je zult in ieder geval voorlopig rust moeten houden. Als de klachten na 2 weken (vanaf nu) nog onverminderd aanwezig zijn ga dan naar je huisarts terug en vraag om een onderzoek van je middenrif.

Reageren
    Anoniem

Dankjewel voor je reactie 🙂

Reageren
    Anoniem

Hoi,

De pijn is inmiddels een stukje minder geworden en ik zou graag weer snel willen beginnen met sporten.

Wat raden jullie aan?

Alleen cardio en veel rekken/strekken?

Nog even wachten, of kan ik al kleine oefeningen doen.

Groeten,

Rico

Reageren
    John (moderator)

Dat de pijn is afgenomen, is al een goed teken. Maar ze is nog niet weg !
    Het zou beter zijn nog even te wachten.
    Als je toch al wat wil gaan doen probeer in ieder geval belasting van je buikspieren te voorkomen.

Reageren
Reageer op: Pijn, rechts onder ribben
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.