- Anoniem27 februari 2018 om 19:30
Hallo allemaal,
Sinds een paar dagen heb ik ontzettend veel last van mijn rug. (Jongen 16 jaar).
Het begon vrijdag toen ik mijn fiets op slot wilde zetten en een beetje een rare draai maakte. Nouja… Niks aan de hand dacht ik. Ik voelde wel een soort ”verrekt” gevoel maar met een beetje lopen zou het wel weg gaan en dat gebeurde ook wel. Alleen als ik moest bukken of zwaar moest tillen deed het meer pijn.Nou moest ik maandag (gisteren) op school even een tafel optillen, dus ik pak die tafel en maak een rare draai, vergetende dat ik al last van mijn rug had. Ineens schiet de pijn in mijn rug. Tafel uit mijn handen laten vallen en gaan zitten. 5 minuten daarna werd de pijn zo erg dat ik maar besloot 2 stuks paracetamol in te nemen. Daarna weer gaan zitten en de les verder gevolgd. De pijn werd echter alleen maar erger en op en gegeven moment moest ik lopen om zo min mogelijk pijn te hebben. In de pauze ook stukje gelopen en in het zesde uur staand aan een kast gewerkt, omdat zitten niet meer ging. Heb me op laten halen door mijn ouders want ik had zoveel pijn dat fietsen nooit meer ging lukken. Daarna thuis nog een keer paracetamol in genomen en bij het eten met een hand in mijn rug gezeten voor de pijn. Eigenlijk kon ik niet zitten maar ik deed het toch.
Na het eten een warme douche genomen en er kruik op gelegd en toen ging het wel als ik ook voldoende bleef bewegen. ‘S nachts in de foetus houding gelegen met een kussen tussen me knieën en zo lang ik maar dood stil lig gaat het.Volgende morgen gelijk weer een warme douche genomen en de pijn viel mee. Fietsen ging wel en alles ging redelijk zolang ik maar op een zachte stoel zat en niet moest bukken.
Echter net vlak voor het eten schoot uit het niks de pijn er weer in en kan ik weer amper zitten, lopen, staan of liggen.Is het gewoon door mijn rug gegaan of kan het iets anders zijn? Herkennen mensen dit van spit dat het zo erg kan zijn?
Groet
1 reactieReagerenJohn (moderator)
27 februari 2018 om 21:12Ja je bent er wel doorheen gegaan. Ga morgen naar de huisarts, die kan dan in ieder geval een goede pijnstiller voorschrijven
Reageren