Zoeken Vraag het forum

Stekende pijn in mijn ribben

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • MV

Hallo,
    Ik ben 19 jaar en heb al 3 maand last van een stekende pijn in mijn ribben. In het begin was dit 1x per week en altijd op dezelfde plaats. Niets erg dacht ik.. tot het iedere dag kwam en elke dag wel ergens anders, zowel links als rechts, bovenste als onderste ribben en mijn borstbeen.

Het voelt echt als messteken die ik krijg tussen mijn ribben. Ik kan niet mooi rechtop staan als ik het heb en kan ook maar oppervlakkig ademen, omdat het anders heviger wordt.

Ondertussen al 2 dokters gehad de ene zei Tietze, de ander dacht Reuma, uit bloedonderzoek blijkt het dit niet te zijn. De kiné denkt aan een blokkage, maar het helpt mij ook niet van de pijn af.

Ik moet bijna elke dag een ontstekingsremmer nemen en wil hier zo snel mogelijk vanaf, omdat dit niet goed is.

Iemand die hier iets meer over weet? Of mij andere pijnstillende tips kan geven?

Alvast bedankt!

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het syndroom van Tietze zou dan toch een mogelijk kunnen zijn. Is er al een röntgenfoto van de borstkas gemaakt?

Reageren
    charlie

ik reageer op jouw vervelende pijn tussen je ribben , ik heb dagelijks ook stekende pijn tussen mijn ribben en voelt ook als messteken ik heb ook pijnstiller maar helpt jammer niet dat de pijn weggaat . wens jou ook beterschap

Reageren
    MV

Neen nog niet, ik krijg nu 3 weken de tijd van de dokter om elke week zeker 2x te zwemmen.
    Ondertussen ben ik aan m’n 2de week begonnen en het gaat al veel beter. Ik voel het wel nog, maar ietsje minder, waardoor ik al 2dagen geen ontstekingsremmers meer moet nemen.

Ga misschien toch een röntgenfoto doen voor de zekerheid, want ik vind het maar iets raar en vervelende.

Reageren
Reageer op: Stekende pijn in mijn ribben
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.