Zoeken Vraag het forum

Hevige pijn borst, rug en hoofd

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoi,
    Ik ben 25 jaar en kamp al 1,5 jaar met borst, rug en hoofdpijn klachten.
    In verloop van tijd zijn de klachten alleen maar toegenomen (voel ze dagelijks) en voel me steeds beroerder.
    Heb al meerdere onderzoeken gehad, maar zonder resultaat. – rontgen van rug en borst
    – slokdarmonderzoek
    – maagecho
    – bloedonderzoeken
    – chiropractor, fysio, manueel, osteopaat etc.
    – hartfilmpje (ambulance)

Hart klinkt goed en longen klinken schoon.
    Pijn zit voornamelijk op borst en achter en rondom borstbeen, rug tussen schouder bladen, hoofdpijn begint achter ogen, ben veel moe en spieren bovenlichaam/armen doen erg veel pijn.
    Nu in 1,5 jaar 3x een hyperventilatie gehad.

Wie weet wat dit kan zijn of heeft een idee hoe ik hiervan af kom, ben een beetje radeloos en mijn dokter ook.

9 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Moeilijk om daar zo iets over te zeggen. Wat heb je dan precies voor klachten?

Reageren
    Anoniem

Pijn zit voornamelijk op borst en achter en rondom borstbeen, rug tussen schouder bladen, hoofdpijn begint achter ogen, ben veel moe en spieren bovenlichaam/armen doen erg veel pijn.
    Nu in 1,5 jaar 3x een hyperventilatie gehad.

Pijn op de borst is toch wel mijn grootste zorg en klacht. Kan me er heel beroerd door gaan voelen, hevige hoofdpijn en zweetaanvallen. Gevoel van zwakte en alsof ik ieder moment kan neervallen (klinkt heel heftig maar zo voelt het wel)

klachten doen zich voor voornamelijk in rust, alleen op dit moment zit ik thuis omdat werken zelfs ook niet gaat..

Heb het gevoel alsof iemand op me zit. Soms moeite met ademhaling (voornamelijk inademing).

Spieren voelen allemaal erg gespannen, fysio heeft hier ook niks voor kunnen betekenen.

Reageren
    John (moderator)

Dat klinkt toch als hyperventilatieklachten. Wellicht chronische hyperventilatie. Doe eens de test op:
    https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/

Reageren
    Anoniem

Komt inderdaad dat uit.

alleen is toch vreemd dat mijn dokter hier dan niet mee komt na al die tijd.

Van hem moet ik naar een revalidatie centrum voor ‘Solk’ patienten.

Heeft dit nut denk je of is dat lastig in te schatten?

In ieder geval al bedankt voor uw reactie misschien moet ik toch kijken of mijn klachten niet gewoon door hyperventilatie ontstaan.

Reageren
    John (moderator)

Het kunnen wel SOLK klachten zijn. Zo’n centrum voor SOLK patiënten hoeft dus niet verkeerd te zijn.
    Je kunt natuurlijk ook zelf al proberen om er iets aan te doen. D.m.v. ademhalingsoefeningen en ontspanningsoefeningen.

Reageren
    Anoniem

Dus het kan geen kwaad om een 16-weekse intesieve behandeling te krijgen om van mijn klachten af te komen?

Bedankt voor detips, daar was ik sowieso laatst al mee begonnen, alleen vind ik het lastig met ademhalingsoefeningen op internet aangezien veel mensen andere oefeningen geven. Welk ritme of iets dergelijks is dan goed?

Fijn dat u zo snel reageerd!

Reageren
    John (moderator)

Ik denk niet dat het kwaad kan.
    In onderstaande link, staan columns over angst. In 2 van die columns staan oefeningen die je heel goed kunt gebruiken.
    https://www.dokter.nl/dossiers/angsten/

Reageren
    Anoniem

Super dankjewel! Ik ga ernaar kijken. Misschien dat het me opweg kan helpen.

Bedankt voor uw advies en uw snelle reacties.

Reageren
    John (moderator)

Succes

Reageren
Reageer op: Hevige pijn borst, rug en hoofd
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.