- meidje26 september 2010 om 14:27
Hallo,
Ik heb al sinds een maand erge hoofdpijn en dat zou komen door me nek, ik ga nu ook naar de fysiotherapie. Ik heb die mevrouw ook uitgelegd dat ik een vreselijke stekende pijn op mijn borst een beetje aan de linker kant heb en het straalt uit naar mijn arm. Het lijkt wel of iemand mijn arm knelt daarna is het gevoelloos en als er weer gevoel is tintelt het nog. Die mevrouw heeft gekeken of het door de spieren van mijn nek komen maar ze kon niks vinden wat dit veroorzaakt, daarom heeft ze me doorgestuurd naar de dokter maar de dokter wil niet kijken wat het is, ik moest het maar gaan aankijken :S Ik vind het erg vervelend mijn hoofdpijn wordt wel minder maar als ik die steken in mijn borst krijg wordt ik ook duizelig misselijk en ik voel me erg naar. Als ik lig en een beetje rust wordt het niet minder het blijft dezelfde. Na een minuutje of 15 gaat het helemaal weg en dan is het weer wachten op de volgende steken. S: Ik vind dit heel vervelend ook heb ik soms een kloppende hart het lijkt of mijn hart niet meer kan kloppen of het een beetje vast zit en dan klopt het heel snel en dit doet ook pijn. Ik heb geen idee hoe het komt heb ook geen stress ofzo. De klachten van mijn nek gaan weg door die oefeningen maar de steken blijf ik houden mijn linker arm wordt soms ook heel zwaar, pijnlijk en tintelt heel erg. Herkent iemand dit. Oh ja voor ik het vergeet het zou hyperventilatie kunnen zijn ik weet nu wel hoe dat voelt en heb ook daarvoor oefeningen gekregen. Ze helpen wel alleen deze pijn voelt niet aan als een hyperventilatie. De dokter wilt er niet naar kijken maar ik maak me toch zorgen en straks ben ik te laat !! 🙁
3 reactiesReagerenJacques26 september 2010 om 20:40Te laat waarvoor? U spreekt zich hierover niet uit. het is dus niet duidelijk wat u precies bedoelt.
Reageren
Ik heb het idee dat u zich ernstige zorgen maakt en u zich niet serieus genomen voelt door uw huisarts. Omdat de ernst van uw klachten op basis van alleen uw tekst niet te beoordelen is en de mogelijkheid inderdaad bestaat dat er meer aan de hand is dan hyperventilatie, is de huisarts de beste plek om naar toe te gaan met uw klachten.
Ten eerste om uw klachten nogmaals bij uw huisarts onder de aandacht te brengen, en ten tweede te bespreken dat u niet het gevoel heeft dat u werkelijk geholpen bent omdat u nog met onverklaarde klachten zit waar u zich zorgen over maakt.
Mogelijk terecht want angina pectoris kan zich presenteren met de klachten die u beschrijft, al is de kans dat het onschuldig is zoals hyperventilatie a priori groter.
Het lijkt mij een lastige situatie, waarin u mogelijk een second opninie kunt vragen bij een collega huisarts die uw huisarts u kan adviseren.meidje27 september 2010 om 06:52Nou zelfs de asisstente wilt geen afspraak maken bij de collega. Mijn handen trillen ook heel vaak en wanneer ik die pijnen heb krijg ik het ook enorm warm en wordt ik zweterig ik zal maar eens die angina pectoris onderzoeken. Bedankt voor de antwoord
ReagerenAnoniem27 september 2010 om 07:57Nee, natuurlijk niet. Dit moet je even met de huisarts zelf bespreken.
Reageren