Zoeken Vraag het forum

Pijn in borst

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Jongen 17 jaar

Ik heb nu al bijna een maand last van pijn in op de borstkast streek van helemaal links tot rechts

Ik had eerst heel veel het zuur en maagpijn en had een krop in de keel. Die is al zo goed als over.
    De pijn nu is vooral tussen de borst en op de bijde borsten én ook nog aan de ribben maar dat is zelden , kort ademigheid is ook nog bij maar dat is al verbeterend tenopzichte
    van het begin . Ik ben bijde hostiapaat gegaan en die zei dat het verder kan
    komen van de maag.
    Ik moest mijn maag de rust geven dus een weekje of 2 niet vettige enz voort eten. Maar nu heb ik er nog last van. Ik ga dinsdag mijn bloed laten nemen bij de dokter misschien is er iets aan het broeien ofzo iets.

Kort samengevat de pijn zit over de borst streek + ribben had last van geirriteerde keel ,last van nek en aftoe (heel zelden) steek ik het hoofd. Bij inademen dat is ook niet altijd een fijne steek maar adem ik daarachter opnieuw diep in heb ik er geen last van. Pijn in borsten.

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het is moeilijk te zeggen wat het zou kunnen zijn. Je maag kan inderdaad een rol spelen, daarnaast misschien ook nog hyperventilatie.
    Je zou de test kunnen doen op:
    http://www.dokter.nl/index.php?option=com_hyperventilatietest

Reageren
    Anoniem

Uitslag is maar 36 dus geen hyperventilatie

Reageren
    John (moderator)

Dat is prima..
    Dan zal waarschijnlijk je maag voor de meeste klachten verantwoordelijk zijn. Waarschijnlijk heb je een reflux die voor klachten zorgt.

Reageren
    Anoniem

Kan een mag dan zoveel in de war brengen?

Reageren
    John (moderator)

Ja dat zou kunnen, Zeker als je reflux hebt…

Reageren
    Anoniem

Ook die pijn in borst en dat adamen
    Adamen is niet altijd zo

Reageren
    John (moderator)

Ja dat kan. Als je reflux hebt kan er maagzuur in de slokdarm komen. Dat kan pijnklachten geven achter je borstbeen en bij inademen.
    Het zou ook een scheurtje in het middenrif kunnen zijn.

Reageren
Reageer op: Pijn in borst
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.